نسخه چاپی

مخالفت مردم اروپا با تحریم نفت ایران

كارشناسان معتقدند تحریم نفت ایران از سوی اروپا بر اقتصاد ایران بی تاثیر است، زیرا تهران می‌تواند مشتریان دیگری برای فروش نفت خام خود بیابد.

نتايج نظرسنجي اخير در پنج کشور اروپايي حاکي از آن است که بيشتر مردم اين کشورها مخالف تحریم نفتی ايران هستند.

به گزارش پرس تی وی در مجموع ۲۱۰۰ بالغ بزرگ‌سال در آلمان، فرانسه، اتريش، سوئد و لهستان در نظرسنجي تلفني مؤسسه مارشال آلمان که در روزهاي ۲۳ تا ۲۶ آوريل ۲۰۱۲ (۴ تا ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱) برگزار شد، شرکت کردند.

نتايج اين نظرسنجي روز دوم مي ۲۰۱۲ (۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱) منتشر شده است.

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوالي مبنی بر این که "آيا با تحريم نفت ايران موافق هستيد؟"، گفته اند، آن‌ها با اين تحريم مخالف هستند.

اين در حالي است که ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي با تحريم نفت ايران موافق بوده اند.

همچنين ۴ درصد از سؤال شوندگان نيز نظري درباره اين موضوع نداشتند.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲ در بروکسل ديدار و تحريم‌هاي جديدي عليه ايران تصويب کردند که براساس آن کشورهاي عضو اين اتحاديه از هر گونه واردات نفت خام از ايران و همکاري تجاري با بانک مرکزي ايران منع شدند.

تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه بخش نفتی ايران از اول جولاي اجرايي خواهد شد.

این درحالی است که تهران پيش‌تر در واکنش به اقدام اتحاديه اروپا و در اقدامي ضد تحريمي، صادرات نفت خام به شماري از کشورهاي اروپايي را متوقف کرده است.

کشورهاي غربي مي‌گويند اين تحريم‌ها با هدف تضعيف اقتصاد ايران صورت مي‌گيرد، درحالی که تهران مي‌گويد چنين اقداماتي اثرات منفي براي غرب به دنبال دارد و موجب افزايش بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني مي‌شود.

در همین حال، افکار عمومي و رسانه‌هاي گروهي در اروپا از دولت‌هاي اين قاره به خاطر قطع واردات نفت خام از ايران، انتقاد کرده‌اند.

مردم اروپا بيم آن دارند که افزايش بهاي سوخت که در پي قطع نفت ايران حاصل شده، تاثيرات منفي بر شرايط اقتصادي کشورهاي اروپايي که هم اکنون در تلاش براي خروج از بحران اقتصادي هستند، بگذارد.

کارشناسان معتقدند تحريم نفت ايران از سوي اروپا بر اقتصاد ايران بي تاثير است، زيرا تهران مي‌تواند مشتريان ديگري براي فروش نفت خام خود بيابد.

۱۳۹۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...