نسخه چاپی

آسوشیتدپرس:

آژانس پایبندی‌ایران به توافق‌ژنو راتأییدمی‌كند

دیپلمات‌های غربی به آسوشیتدپرس گفته‌اند گزارشی كه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه منتشر می‌كند پایبندی ایران به توافق ژنو را مورد تأیید قرار می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دیپلمات‌های غربی روز جمعه خبر دادند آژانس بین‌المللی در گزارشی که روز جمعه منتشر می‌کند پایبندی ایران به توافق ژنو را تأیید می‌کند.

مطابق گفته این دو دیپلمات، گزارش روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید خواهد کرد که ایران طبق توافق موقت هسته‌ای مورخ سوم آذرماه سال گذشته به برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان داده و برخی از فعالیت‌های دیگر خود را محدود کرده است.

روز گذشته گزارش شده بود ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای ۵ گام عملی توافق کرده‌اند.

از این ۵ گام، ۳ اقدام مربوط به موضوعات جاری است و ۲ اقدام عملی درباره مسائل گذشته است.

نشست نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از ظهر سه‌شنبه در تهران به ریاست «ترو واریورانتا» معاون یوکیو آمانو مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار و تا ساعت 23 نیمه شب (سه‌شنبه) به طول انجامید.

در پایان این نشست دو طرف ضمن مرور پیشرفت خوب حاصل شده در زمینه اجرای 7 گام عملی توافق شده در سه ماه گذشته، درباره 5 اقدام عملی دیگر که قرار است تا 25 اوت (سوم شهریور ماه) اجرا شود به توافق دست یافتند.

بر اساس اظهارات رضا نجفی نماینده ایران در آژانس از این 5 گام سه اقدام مربوط به موضوعات جاری و 2 اقدام عملی درباره مسایل گذشته است.

بر طبق این توافق، طرفین در خصوص یکی از موضوعات گذشته که ادعاهایی در خصوص انجام آزمایش در مقیاس زیاد است به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت و در مورد موضوع دیگر مربوط به گذشته توضیحاتی در خصوص برخی مقالات چاپ شده در ایران که کاملا آشکار بوده است ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است ایران تاکنون ۱۳ اقدام عملی که پیش از این در مذاکرات با آژانس بر سر آن توافق شده بود را اجرا کرده است.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...