نسخه چاپی

انتقاد شدید اصلاح طلبان از روحانی در بی بی سی فارسی

بی بی سی فارسی (BBCpersian) به بررسی وعده های انتخاباتی دكتر روحانی پس از گذشت 9 ماه پرداخت. در بررسی رسانه دولتی انگلستان، از این كه رئیس جمهور ایران برای تحقق شعارهای سیاسی اش، اقدامات عملی انجام نمی دهد، به شدت انتقاد شد.

بی بی سی فارسی (BBCpersian) به بررسی وعده های انتخاباتی دکتر روحانی پس از گذشت 9 ماه پرداخت. در بررسی رسانه دولتی انگلستان، از این که رئیس جمهور ایران برای تحقق شعارهای سیاسی اش، اقدامات عملی انجام نمی دهد، به شدت انتقاد شد.

بی بی سی فارسی با دعوت از کارشناسان اصلاح طلب خود به یاد دوران اصلاحات، تنها شعارهای سیاسی را مورد توجه قرار داد و از وعده های اقتصادی و معیشتی هیچ سخنی به میان نیاورد.
رئیس جمهور حدود سه هفته پیش گفته بود: «می گویند روحانی یادش رفته است. خیر! من چیزی از یادم نرفته است. می دانم چه گفته ام و چه باید انجام دهم.»
مجری برنامه صفحه2 با استناد به این بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان، به استقبال بررسی این وعده ها رفت و گفت: «انتقاد از کنار گذاشته شدن نخبگان، انتقاد از استبداد رسانه ای و هشدار نسبت به پایان منبرهای یک طرفه، وعده بهبود اوضاع اقتصادی و موارد دیگر. چرا یک دولت مستقر پس از گذشت حدود 9 ماه به جای گزارش تحقق وعده های انتخاباتی اش ترجیح می دهد به تکرار آن ها بپردازد؟ کدام بخش از وعده های انتخاباتی او محقق شده است؟»
بی بی سی فارسی از سه کارشناس اصلاح طلب خارج نشین دعوت کرده بود تا به انتقاد از حجت الاسلام روحانی و وعده های انتخاباتی اش بپردازند.
"فرخ نگهدار" به عنوان اولین کارشناس شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی با اشاره به موفقیت های دولت در عرصه بین المللی، گفت: «در عرصه حیات داخلی و آزادی ها، هنوز یک تحول جدی و شایان توجهی بروز نکرده است. همین آخرین نطق رئیس جمهور در جشنواره فناوری اطلاعات. در آن جا کسانی که کنارش ایستاده اند، نزدیک ترین یاران ایشان هستند: آقای نهاوندیان، آقای فریدون، آقای واعظی، ولی روی سخن با اشخاص دیگری است. گویی یک طرف وجود دارد که مخالف است. کسانی در برابر وعده های انتخاباتی آقای روحانی مقاومت می کنند.»
"آرش غفوری" که با عنوان "عضو جبهه مشارکت" در این برنامه شرکت کرده بود، ابتدا تأکید کرد: «فضای امروز با سال گذشته، زمین تا آسمون فرق کرده است.»
وی در عین حال به رئیس جمهور تذکر هم داد: «آقای روحانی باید توجه داشته باشد به آقای خاتمی سال 84 تبدیل نشود. اگر دو سال اول آقای خاتمی را با دو سال آخرش مقایسه کنیم متوجه می شویم آقای خاتمی در 2 سال آخر حرف های تندتری زد؛ اما صدایش شنیده نمی شد. بازخورد خبرهای آقای خاتمی در دو سال آخر خیلی کمتر بود. این ایراد برای آقای روحانی هم وجود دارد. اگر بخواهد در یکی دو سال آخر فقط حرف بزند و به حرف هایش عمل نکند، ممکن است صدای ایشان شنیده نشود.»
"هادی کحال زاده" عضو سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، دیگر کارشناس اصلاح طلب برنامه بی بی سی فارسی بود. وی اظهار داشت: «آقای روحانی به شعارهایی که می دهد اعتقاد دارد؛ ولی فکر نمی کنم برنامه ای داشته باشد. سخنان آقای روحانی به نظر می رسد مخاطب خاص دارد و در پاسخ به مشکلاتی است که دولت با آن ها مواجه است.»
وی افزود: «آقای روحانی سعی می کند یک گفتار درمانی و بازسازی اعتماد انجام دهد. دولت آقای روحانی به خوبی می داند که شیشه عمر دولتش اعتماد مردم است.»

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...