نسخه چاپی

تعجب قاتلین خیّر مدرسه‌ساز پس از بازكردن گاو صندوق

منشی با وسوسه به دست آوردن پول و اوراق مشاركت، برای قتل خیّر مدرسه‌ساز نقشه كشید اما پس از باز كردن گاو صندوق، باورش نمی‌شد كه چه می‌دید.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، همزمان با برپایی جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های کشور، به سراغ مرد شماره یک جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور رفتیم و با وی در خصوص روایت مدرسه‌ساز شدن خیرین مختلف به گفت‌وگو نشستیم.

در بخش اول این گفت‌وگو با ماجرای مدرسه‌سازی محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌‌ساز کشور با عنوان «روایت دگرگونی زندگی این پدر بعد از مرگ تلخ فرزند ۲۴ ساله‌اش» آشنا شدیم؛ در ادامه این گفت‌وگو، روایتی از خیّر مدرسه‌ساز غلامرضا مردانی‌آذر را از زبان آقای حافظی می‌خوانیم:

* مرد ثروتمندی که مدرسه‌سازی می‌کرد

شخصی به نام مرحوم مردانی‌آذر داشتیم که با خود عهد کرده بود ۱۵۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در کشور هزینه کند.

وی منافعش در آمریکا در برج ۱۱ سپتامبر بود و تا قبل از آنکه این منافع در مخاطره قرار گیرد ۶ میلیارد تومان مدرسه‌سازی در تهران، تبریز و نقاط دیگر انجام داد و بعد از این اتفاق مدرسه‌سازی‌اش متوقف شد.

او خیلی ناامید بود و به دنبال احیای منافعش نمی‌رفت؛ یک روز به او گفتم وکیلی بگیر و منافع خود را در آمریکا احیا کن؛ او برای خود وکیلی گرفت و اتفاقاً منافع خود را در آمریکا احیا کرد و به مدرسه‌سازی ادامه داد و تا زمان حیاتش ۳۶ میلیارد تومان مدرسه‌سازی کرد اما متأسفانه توسط منشی‌اش کشته شد.

* وقتی منشی تابع وسوسه شیطان شد

مردانی آذر یک میلیارد تومان در گاو‌ صندوقش داشت که منشی او از این مبلغ باخبر بود و ۳۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت نیز در گاو‌ صندوق قرار داشت.

منشی با وسوسه به دست آوردن پول و اوراق مشارکت، برای قتل مردانی آذر نقشه می‌کشد.

وی با همراهی مردی که از دوستانش بود، تصمیم به قتل می‌گیرد اما مرد عنوان می‌کند که شهامت قتل مردانی آذر را ندارد و از یک قاتل حرفه‌ای کمک می‌گیرند و قرار می‌شود ۲۰ میلیون تومان برای قتل به آن قاتل حرفه‌ای بدهند.

آنها یک روز مردانی آذر را بیش از ساعت همیشگی یعنی تا ساعت ۵ بعد‌ازظهر در دفتر کارش نگه می‌دارند و شرایط را برای حضور قاتل مهیا می‌کنند.

قاتل وارد دفتر می‌شود و به راحتی مردانی آذر را به روش خفه کردن به قتل می‌رساند و سپس مطالبه پول می‌کند.

* پولی که دست قاتلین نرسید

پس از مرگ مردانی آذر، آنها به سراغ گاو صندوق می‌روند تا سهم قاتل را پرداخت کرده و مابقی پول را بردارند اما در کمال تعجب می‌بینند که به جز ۷ میلیون تومان و اوراق مشارکت، پولی در صندوق نیست.

باورشان نمی‌شد که پول نیست؛ چرا که مردانی آذر همیشه پول‌ها را با هماهنگی منشی جابه‌جا می‌کرد اما آن روز این اتفاق نیفتاده بود و مردانی آذر بدون اینکه به منشی‌اش چیزی بگوید، یک میلیارد تومان را روز قبل از صندوق خارج کرده بود.

* زندان سرانجام قاتلین خیّر مدرسه‌ساز

مأموران که متوجه ضد و نقیض‌گویی‌های منشی شده بودند، وی را تحت نظر گرفتند و درست زمانی که وی با اوراق مشارکت به بانک مراجعه کرده بود، دستگیر شد.

در حال حاضر منشی و شرکای او در قتل، در زندان به سر می‌برند.

اما راه خِیر مدرسه‌سازی غلامرضا مردانی آذر همچنان توسط برادرانش ادامه دارد.

* این خیّر مدرسه‌ساز برای دانش‌آموزان مدارسش وقت می‌گذاشت

غلامرضا مردانی آذر در تیر‌ ماه ۱۳۰۵ در شهرستان تبریز متولد شد؛ وی در طول زندگی، ۳۰ مدرسه ساخته بود و ۱۲ هزار دانش‌آموز در آنها درس می‌خوانند.

مردانی‌آذر به همراه دو برادر دیگر خود اقدام به مدرسه‌سازی می‌کرد که مدارس دخترانه را به اسم مادر خود زهرا و مدارس پسرانه را به اسم پدر خود محمد نامگذاری می‌کرد.

دانش‌آموزان مدارس احداثی مردانی آذر چهره سازنده مدرسه را به خوبی به خاطر دارند چراکه او در هر مدرسه اتاقی را به نام اتاق مؤسس ساخته بود و برای دانش‌آموزان تمام مدارسش وقت می‌گذاشت و سعی می‌کرد، مشکلات آنها را حل کند.

۱۳۹۳/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...