نسخه چاپی

قاچاق سوخت ناشی از بیكاری در مرزهاست

امروزه قاچاق كالا در انواع گوناگون در این مرزهای آبی كشور اتفاق می افتد كه همه اینها ناشی از نبود فرصتهای شغلی و بی توجهی به ظرفیتهای مثبت است.

به گزارش نما عباس پاپی زاده در گفت و گو با پورت پرس در خصوص قاچاق سوخت از طرق لنج و دریا گفت: قاچاق سوخت به دلیل آن است که اشتغالزایی لازم در استانهای مرزی اتفاق نیفتاده و جوانان بیکاری ناچار شده اند به سوی قاچاق سوخت یا موارد دیگر بروند.


نماینده دزفول با اشاره به اینکه قاچاق کالاهای دیگر نیز در مرزهای آبی کشورمان اتفاق می افتد گفت: امروزه قاچاق کالا در انواع گوناگون در این مرزهای آبی کشور اتفاق می افتد که همه اینها ناشی از نبود فرصتهای شغلی و بی توجهی به ظرفیتهای مثبت است.

وی افزود: اگر دولت بخواهد با قاچاق کالا و سوخت در مناطق مرزی و مرزهای دریایی برخورد کند، ابتدا باید فرصتهای شغلی مناسبی برای این مناطق تعریف کند و سپس به فکر حذف قاچاق باشد زیرا در غیر این صورت قاچاق حتما ادامه خواهد داشت.

پاپی زادگان با اشاره به اینکه مگر چند نفر در کشورمان مالک لنج هستند گفت: لنج را به عنوان یک فرصت شغلی ببینید. خیلی ها لنج ندارند اما لنج باعث اشتغالزایی آنان می شود. کسی که سوخت را به لنج می فروشد که صاحب لنج نیست و لنج دار تنها این سوخت را حمل می کند. بنا بر این کسانی که در این طرف آب سوخت را برای لنج ها تامین و تا کنار دریا حمل می کنند و هماهنگی برای تحویل سوخت در آن طرف آب را به عمل می آورند، به نوعی در چرخه قاچاق دست دارند.

وی گفت: لنج ها فقط نقش واسطه ای دارند. اما در مواردی هم خودشان سوخت قاچاق را میگیرند و با پذیرفتن ریسک به دام افتادن، سوخت را حمل و در کشور مقصد تحویل می دهند.
نماینده دزفول با تاکید بر اینکه قاچاق جذابیت درآمدزایی بیشتری دارد گفت: گمان نکنید که لنج ها در تمام طول سال کار دارند، انها هم بیکار می شوند و یا با مشکلات مالی رو به رو می شوند. درنتیجه به سوی قاچاق از انواع مختلف روی می آورند.

پاپی زادگان با تاکید بر اینکه گمان نکنید که تمامی لنج داران قاچاق سوخت می کنند گفت: تصور کنید که یک نفر 500 میلیون تومان صرف خرید یک لنج می کند تا هزینه زندگی خودش را تامین کند. اما وقتی کار نباشد یا مشکلاتی برایش وجود داشته باشد و دولت هم کمک لازم را نکند، رفتن به سوی خلاف قابل پیش بینی خواهد بود. بنا براین بهتر است دولت در وهله اول به سوی اشتغالزایی در این مناطق گام بردارد.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...