نسخه چاپی

عرضه سیگار رایگان؛ پنج پاكت خالی بیار یك پاكت پر ببر!

روند توزیع سیگار رایگان و هدیه به عنوان عامل گرایش مصرف‌كنندگان به سمت سایر مواد دخانی و افیونی، روز به روز دارد در فروشگاه‌های مواد غذایی كرمان افزایش می‌یابد

به گزارش نما به نقل از نقطه نیوز، مدت‌‌هاست تولید کنندگان و عرضه‌کنندگان سیگار بنا به الزامات قانونی، روی پاکت‌های سیگار هشداری در خصوص عوارض استعمال سیگار درج می‌کنند. هشداری که در آن تصویر دو ریه‌ی متعلق به فرد سالم و سیگاری دیده می‌شود و زیر آن جمله ای مبنی بر خطر ابتلا به سرطان به چشم می‌خورد.

به تازگی این جمله‌ی هشدارگونه جای خود را به جمله‌ای دیگر داده. جمله‌ای که دیگر هشدار نیست و تنها توصیه‌ای است مبنی بر این‌که ترگ سیگار موجب سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود. جدای از این که این دو نوع جمله در میزان اثر گزاری چه‌قدر متفاوت‌اند، و اصلاً ورای این که کاربرد چنین جملاتی در اصل اثری روی مصرف کننده دارد یا خیر، به تازگی عرضه‌کنندگان سیگار ترفند جدیدی پیش گرفته‌اند که زنجیره‌ی تبلیغ را برای مصرف بیشتر سیگار کامل می‌کند.

در جدیدترین اقدام، فروشگاه‌های عرضه‌ی سیگار به مصرف کنندگان پنج بسته سیگار که پاکت خالی آن‌را تحویل دهند، یک بسته سیگار رایگان می‌دهند. روند توزیع سیگار رایگان و هدیه به عنوان عامل گرایش مصرف‌کنندگان به سمت سایر مواد دخانی و افیونی، روز به روز دارد در فروشگاه‌های مواد غذایی کرمان افزایش می‌یابد. جا دارد مسئولین امر در خصوص این قضیه اقدام عاجل و موثری به عمل بیاورند.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...