نسخه چاپی

رسایی: شكایت هاشمی به من ابلاغ نشده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هنوز چیزی درباره شكایت مهدی‌ هاشمی به من ابلاغ نشده است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص اعلام شکایت جدید مهدی هاشمی از وی درباره زمان دادگاهی شدن مهدی هاشمی و انتقاد از عدم رسیدگی شکایت قبلی خانواده هاشمی از رسایی، گفت: اگر مهدی هاشمی مشکلی ندارد، چرا از فرارسیدن رسیدگی به پرونده‌اش واهمه دارد.

وی ادامه داد: بنده هفته گذشته زمان حضور دادستان کل کشور در مجلس، نسبت به تاخیر در برگزاری دادگاه مهدی هاشمی از مسئولان قضایی حاضر در مجلس سوال کردم، چراکه این پرونده ریشه 20 ساله دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پرونده مهدی هاشمی برای افکار عمومی بسیار مهم است، اظهار داشت: افکار عمومی نسبت به این پرونده حساس هستند و وضعیت آن را دنبال می‌کنند. سخنگوی قوه‌قضائیه و دیگر مقامات چندین بار اشاره کردند که دستگاه قضایی در رسیدگی نسبت به این پرونده تاخیر داشته است، البته آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسات خصوصی و عمومی گفته است که قوه‌قضائیه در پرونده مهدی هاشمی کوتاه نمی‌آید.

رسایی تصریح کرد: در پرونده مهدی هاشمی، علاوه بر مسائل اقتصادی مهم، اتهاماتی همچون نقش وی در فتنه 88 و همچنین جاسوسی مطرح است و در کل 13 مورد اتهامی مهم دارد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی از دستگاه قضایی توقع دارند به این پرونده رسیدگی کند، افزود: جا دارد از قوه قضائیه بابت رسیدگی به پرونده مه‌آفرید خسروی تشکر کنم که باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شد، اما باید بگویم رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی معادل ده‌ها برابر پرونده خسروی، اعتماد عمومی مردم را بالا می‌برد.

نماینده مردم تهران در مجلس در اجرای عدالت مردم را مدافع دستگاه قضایی دانست و گفت: انتظار مردم این است که علاوه بر رسیدگی به پرونده امثال خسروی، مهدی هاشمی نیز محاکمه شود.

رسایی با اشاره به شکایت وکیل مهدی هاشمی از خودش، اظهار داشت: در خصوص شکایت قدیمی این خانواده به خاطر نطقی که در مجلس داشتم، به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدم؛ البته بر اساس نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، نطق بنده در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده است لذا طبق قانون اساسی نمی‌توانند بنده را به خاطر نطق محاکمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما در عین حال در یکی، دو بند از نطقم سوالاتی را مطرح کرده بودند که پاسخ آن را مستند به دادگاه ارائه کردم و برای دادگاه هم پذیرفته شد که مستندات بنده درست است.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص شکایت جدید مهدی هاشمی، گفت: در خصوص شکایت چند روز قبل مهدی هاشمی که وکیل وی ادعا کرده، هنوز(تا لحظه ارسال این خبر)چیزی به بنده ابلاغ نشده و اگر ارجاع شود حتما دفاع می‌کنم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...