نسخه چاپی

اعزام ناو جنگی آمریكا به لیبی

اعزام ناو جنگی حامل هزار نظامی آمریكا به لیبی و حمله شبه نظامیان لیببایی به یك پایگاه آمریكایی از جمله خبرهای لیبی به شمار می رود.

اعزام ناو جنگی حامل هزار نظامی آمریکا به لیبی و حمله شبه نظامیان لیببایی به یک پایگاه آمریکایی از جمله خبرهای لیبی به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا یک ناو جنگی حامل هزار نیروی دریایی خود را سواحل لیبی ارسال کرد.

یک مسئول آمریکایی با اعلام این خبر افزود: ناو "باتان" طی روزهای آتی به منطقه خواهد رسید و هدف از این اقدام، انتقال احتمالی پرسنل سفارت آمریکا از طرابلس است.

وی در ادامه گفت: اعزام این ناو به سواحل لیبی تنها یک اقدام پیشگیرانه با هدف آمادگی برای وخامت اوضاع در لیبی است.

روسیا الیوم نیز در این رابطه گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از شهروندان آمریکایی خواست که از سفر به لیبی پرهیز کنند و در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود بنا به دلایل امنیتی شمار کارمندان خود در سفارت واشنگتن در طرابلس را کاهش داده است.

"محمد الزهاوی" رهبر گروه "انصار الشریعه" لیبی شب گذشته آمریکا را تهدید کرد در صورتی که به دخالتهای خود در لیبی ادامه دهد سرنوشتی بدتر از عراق، سومالی و افغانستان در انتظار این کشور خواهد بود.

در همین راستا نیویورک تایمز گزارش داد: شبه نظامیان لیبیایی با حمله به یک پایگاه آمریکایی هزاران قبضه سلاح اتوماتیک را به سرقت بردند. این پایگاه برای آموزش نیروهای بومی لیبی از سوی نظامیان آمریکایی دایر شده است.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...