نسخه چاپی

اسنودن: جاسوسی الكترونیك آمریكا مفیدتر از جاسوسی مأموران سیا است

ادوارد اسنودن در مصاحبه‌ای با یك شبكه آمریكایی اعلام كرد جاسوس الكترونیكی سازمان اطلاعات مركزی آمریكا و سازمان امنیت ملی این كشور بوده است.

به گزارش نمابه نقل از بی‌بی‌سی؛ ادوارد اسنودن در مصاحبه خود با شبکه ان بی سی آمریکا گفت در جاسوسی از طریق رصدهای الکترونیکی آموزش دیده است. او با رد فرضیه‌های مطرح شده درباره اینکه یک تحلیل گر اطلاعاتی ساده است تاکید که به عنوان جاسوس و مامور مخفی سی آی ای و سازمان امنیت ملی آمریکا خارج از این کشور فعالیت کرده است.

اسنودن در این مصاحبه گفت: اطلاعاتی که آمریکا از طریق جاسوسی الکترونیک به دست می‌آورد خیلی بهتر از اطلاعاتی است که از طریق ماموران و عوامل انسانی خود جمع آوری می‌کند. این افشاگر اطلاعاتی حدود یک سال پیش از آمریکا گریخت و در حال حاضر موقتا در روسیه پناهنده است.

اسنودن سال گذشته حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به عملیات رصد مکالمات شهروندان و رهبران جهان را در اختیار برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه های واشنگتن پست و گاردین گذاشت.

ادوارد اسنودن در بخشی از مصاحبه خود با شبکه ان بی سی گفت که آموزش جاسوسی او به شیوه معمول بوده، خارج از آمریکا و با هویتی جعلی، زندگی می‌کرده و شغلش تنها پوششی برای فعالیت‌های جاسوسی بوده اگرچه "جاسوس استخدام نمی‌کرده" و تنها یک "متخصص فنی" بوده است.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...