نسخه چاپی

تغییرات معنادار هیات رئیسه مجلس

عکس خبري -تغييرات معنادار هيات رئيسه مجلس

انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد كه آرای علی لاریجانی و محمدرضا باهنر با كاهش شدید مواجه شد و حتی جواد جهانگیرزاده مجبور شد جای خود را به مهرداد بذرپاش بسپرد.

اختصاصی/به گزارش نما ،انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکشنبه این هفته برگزار شد؛ انتخاباتی که در واقع جدال میان دو فراکسیون مجلس به شمار می رفت؛ رهروان ولایت و اصولگرایان. هرچند نباید از حضور پررنگ طیف حامیان دولت نیز غافل شد.
در حالی که رهروانی ها تیم هیات رئیسه خود را آماده و عرضه کرده بودند اصولگرایان اما تا ساعاتی پیش از انتخابات هنوز حتی گزینه مشخصی برای کاندیدای ریاست مجلس هم نداشتند.

لیست مورد حمایت فراکسیون رهروان ولایت مجلس برای انتخابات هیات رئیسه  از این قرار بود: علی لاریجانی (رئیس)، محمد حسن ابوترابی فرد (نایب رئیس اول)، محمد رضا باهنر و غلامرضا تاجگردون (نایب رئیس دوم) آشوری، حسینی، عثمانی، نعمتی (ناظران) و فرهنگی، سبحانی نیا، جهانگیرزاده، هروی و صادقی (دبیران).

اصولگرایان نیز بالاخره تیم انتخابی خود را ارائه کردند: علی لاريجاني (رئيس)، ابوترابي فرد و نادران (نواب رئيس)، دهقان، بذرپاش، کوثري، قاضي زاده، ضرغام صادقي و فرهنگي (دبيران)، اميرآبادي، علي مرداني و عليپور(ناظران).

اما بالاخره علی لاریجانی که از سال های ورودش به بهارستان همواره ریاست مجلس را به عهده داشته با 187 رای باز هم بر کرسی ریاست پارلمان تکیه زد و حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد با 203 رای نایب رئیس اول مجلس شد.
عنوان نایب رئیسی دوم مجلس نیز در حالی به باهنر اختصاص یافت که الیاس نادران به عنوان رقیبی که نخستین بار کاندیدای هیات رئیسه مجلس نهم شده بود تنها با 10 رای کمتر، از حضور در کادر ریاست بازماند.
ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، مهرداد بذرپاش، محمد دهقان، علیرضا منادی و حسین سبحانی‌نیا به عنوان دبیران و سیدشریف حسینی، محمد آشوری و بهروز نعمتی نیز ناظران هیات رئیسه جدید مجلس شدند.

در حالی حسن ابوترابی فرد با 203 رای بیشترین آرا را به خود اختصاص داد که علی لاریجانی و محمدرضا باهنر با افت فاحش آرای نمایندگان مواجه شدند.

این انتخابات درحالی برگزار شد که همه می دانند گرچه دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان هردو عنوان "اصولگرایی" را یدک می کشند اما تفاوت آرا و نظراتشان در برخی موضوعات غیرقابل انکار است؛ موضوعی که به طور خاص در جریان رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم جلوه ای ویژه یافت؛ موضوعی که برخی نمایندگان آن را در تعامل اعضای هیات رئیسه با دولت و رفتارهای سلیقه ای در برخورد با موضوعات مطرح شده در مجلس محرز می دانند.

این مساله البته ناراحتی برخی بهارستانی ها را در پی داشته است؛ موضوعی که شاید در کاهش آرای علی لاریجانی و محمدرضا باهنر و حضور مهرداد بذرپاش در جمع هیات رئیسه مجلس و جاماندن جواد جهانگیرزاده به خوبی قابل مشاهده باشد.

نویسنده:ستوده کاشانی

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...