نسخه چاپی

نرخ‌ جدید مكالمه تلفن همراه + جزئیات

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات تغییر صورتحساب مشتركان موبایل را پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با اجرای مصوبه 184 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعمال تعرفه‌های جدید تلفن همراه از ابتدای اردیبهشت سال جاری، سوالات مختلفی درباره نحوه محاسبه تعرفه‌ها برای مشترکان تلفن همراه پیش آمده است. این اطلاعیه به منظور شفاف‌سازی ابعاد مختلف اجرای مصوبه کمیسیون و نحوه محاسبه تعرفه‌ها منتشر می‌شود.

در مصوبه 184 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن‌همراه داخل شبکه‌ای برای سیم‌کارت‌های دائمی به صورت یکنواخت (flat) بین 499 ریال و حداکثر 599 ریال تعیین شده است. در این مصوبه تعرفه شهری و بین‌شهری و هزینه جابجائی موجود که برای مشترکان تلفن همراه شرکت مخابرات ایران (همراه اول) اعمال می‌شد، حذف شد.

بر مبنای این مصوبه، شرکت مخابرات ایران تعرفه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن‌همراه و همچنین تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن‌همراه به سمت شبکه تلفن ثابت مخابرات ایران را، برای سیم‌کارت‌های دائمی 570 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری 670 ریال تعیین کرد که این تعرفه‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه برای مشترکان اعمال شده است.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برغم ابلاغ مصوبه کمیسیون، تعرفه‌های خود را تغییر نداده و برای سیم‌کارت‌های دائمی تعرفه 499 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری تعرفه 620 ریال را برای مشترکان خود اعمال می‌کند.

در این مصوبه تعرفه پیامک بدون تغییر باقی مانده و تعرفه بین شبکه‌ای کماکان بدون تغییر و برای سیم‌کارت دائمی 625 ریال و برای سیم‌کارت اعتباری حداکثر 937 ریال است.

براین اساس با اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای مشترکان همراه اول یکی از حالت‌های زیر اتفاق می‌افتد:

1. آن دسته از مشترکان همراه اول که فقط مکالمه شهری داشته و جابجائی و مکالمه بین شبکه‌ای با سایر اپراتورها هم نداشته باشند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان حداکثر 27 درصد افزایش یافته است.

2. در بدترین حالت آن دسته از مشترکان همراه اول که علاوه بر مکالمه شهری، مکالمه بین‌شهری و جابجائی هم داشته‌اند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان کاهش چشمگیر تا 30 درصد هم داشته است.

​بر همین اساس در شرایط رقابتی مشترکان می‌توانند با مقایسه کیفیت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب کنند.

۱۳۹۳/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...