نسخه چاپی

تصاویر/ ویرانه‌های كاخ نمرود در جنوب تركیه

كاخ نمرود در 86 كیلومتری شرق آدی یامان در روستای كارا دوت شهرستان كاهتا با ارتفاع 2150 متر یكی از مراكز مهم فرهنگی و گردشگری است.

3bf6c41e241e.jpg

558cb408c1d7.jpg

e6cd95227cb0.jpg

fa037a53e121.jpg




به گزارش مشرق به نقل از ترکیه آنلاینٰ نقطه تلاقي تمدنهاي شرق و غرب بروي يك هرم عظيم در ارتفاع 2150 متري قرار داشته و بعنوان هشتمين عجايب دنيا ناميده ميشود. مجسمه هاي رويايي 10 متري و كتيبه هايي كه در اطراف آن قرار دارد ، در ميراث فرهنگي يونسكو قرار گرفته است . در كوه نمرود علاوه بر مجسمه هاي غول پيكر و گورستانها ، يكي از بهترين مكانها براي مشاهده غروب و طلوع آفتاب در دنيا مي باشد. همه ساله هزاران نفر براي مشاهده غروب و طلوع آفتاب به كوه نمرود مي آيد. كوه نمرود كه از سوي يونسكو بعنوان يك ميراث فرهنگي جهاني اعلام شده است.

نمرود از شاهان بابل بود که دستور ساخت برج بابل را داد. بنابر نقل تورات(۱۰:۸)نمرود از فرزندان کوش پسر حام پسر نوح بود.

در قرآن، نام نمرود نیامده‌است اما از محاجه ابراهیم با پادشاهی سخن به میان رفته‌است.(قرآن ۲:۲۵۸) در اکثر قریب به اتفاق روایات اسلامی، نام این پادشاه نمرود آمده‌است. در روایات اسلامی، همچنین نوزادکشی نمرود پیش از تولد ابراهیم و نیز سوزانیده شدن ابراهیم در آتش به فرمان نمرود آمده‌است. همچنین نمرود در روایات سنتی اسلام (نمرود الجبار) نامیده می‌شود.

۱۳۹۱/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...