نسخه چاپی

انتقاد فائزه هاشمی از ماندن مدیران احمدی‌نژاد در دولت «اعتدال» !

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینكه مدیران قبلی را در این دولت حفظ كنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلكه نیاز است تا مدیران همفكر و شجاع در كشور به كار گمارده شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از کاشان، فائزه هاشمی‌رفسنجانی شنبه شب در مراسم سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید در جمع حزب اعتدال و توسعه کاشان گفت: ارزیابی دولت در مدت یکسال، ارزیابی درستی نمی‌تواند باشد و نیاز به زمان بیشتری دارد، زیرا دولت در حال شناسایی مشکلات و مسائل برجای مانده دولت قبلی است.

وی افزود: هشت سال گذشته دوران سختی بود و نباید در این دوران رفتاری خلاف شیوه اعتدال و تدبیر را شاهد باشیم و باید بپذیریم که اعتدال متعلق به همه آحاد جامعه بوده و افرادی که در جمع ما هستند با هر سلیقه و پشتوانه‌ای محترم هستند.

وی تصریح کرد: 24 خرداد ماه سالگرد پیروزی اعتدال، تدبیر و امید بود و باغ فین و حمامش یادآور واقعه‌ای تلخ و تاریخی قتل امیر کبیر است که این بزرگ‌مرد تاریخ با تمام خدماتی که برای کشور داشت با مرگش در آن دوران، مردم به زندگی عادی خود پرداختند، ولی این تاریخ بود که بعد از دهه‌های متمادی حقانیت و خدمات امیرکبیر را برای مردم بیان کرد.

به گفته وی عدم توجه به بزرگان کشور سبب شده است با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان در مسیر توسعه در جا بزنیم.

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطر دیگر انتخابات 94 را از دست دادن اتحاد میان اصلاح‌طلبان ذکر و بیان کرد: با همراهی و اتحاد می‌توان کشور را ساخت و باید نقدهای دلسوزانه و نظرات سازمان‌ها و نهادها، رسانه‌ها و اتحادیه‌ها را به اطلاع دولت رساند تا نارسایی‌های خود را اصلاح کنند.

وی موانع پیش روی دولت را بسیار زیاد و وحشتناک قلمداد کرد و گفت: ایستادگی در برابر این موانع نیاز به حمایت مردم و تعدیل انتطاراتشان دارد.

وی یادآور شد: فرهنگسازی مقابل یک جریان نیاز به زمان دارد و اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای ماندگار شدن نیز از این جریان مستثنی نیست.

هاشمی‌ عنوان کرد: در هشت سال گذشته نقاط ضعف و تاریک کشورمان در دنیا اوج گرفته است و اینکه مدیران قبلی را در این دولت حفظ کنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلکه نیاز است تا مدیران همفکر و شجاع در کشور به کار گمارده شوند.

وی استیضاح و کشاندن وزرا به صحن علنی مجلس را سیاستی برای ایجاد اقدامات مدافعانه برای دولت دانست و تصریح کرد: این امر سبب شده است تا برخی وزرا گرفتار این سیاست شوند و اقدامات مدافع‌گرانه در تصمیمات خود داشته باشند و عملکرد مثبتی را به عرصه ظهور نگذارند.

به گفته وی اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی نیز محترم است، بر این اساس در کشوری که حدود 60 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهند، متأسفانه در بخش مدیریتی کشور با حضور کمرنگ بانوان مواجه هستیم.

وی برابری جنسیتی، قومی و مذهبی را در کشورهای توسعه یافته امری پذیرفته شده دانست و افزود: اگر ما نیز که در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم اگر این برابری را محترم نشماریم، دچار مشکل می‌شویم.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...