نسخه چاپی

همه رقبا و یك رییس‌جمهور / نشست در سالگرد پیروزی ابتكار حسن روحانی

روزنامه اعتماد نوشت:

هفت نفر از هشت نفري كه يك سال پيش در چنين روزي استرس ميزان آرايي كه قرار بود از صندوق راي بيرون بيايد را داشتند در يك سالگي 24 خرداد در ساختمان قرمز نهاد رياست‌جمهوري گعده تشكيل دادند. زانو به زانوي يكديگر در همان ساختماني نشستند كه سال پيش روياي رياست بر آن را داشتند. از كشور گفتند و شنيدند. پيشنهاد دادند و مشورت كردند، لبخندهاي پهن‌شان در عكس يادگاري پايان مراسم هم نشان از رضايت بالاي رقبايي داشت كه با ابتكار حسن روحاني بنا دارند به جاي رقابت با دولت رفاقت كنند تا دولت موفق شود. علي‌اكبر ولايتي در ماموريت كاري بود اما محمدرضا عارف، غلامعلي حدادعادل، سعيد جليلي، محسن رضايي و محمد غرضي دعوت رقيب ديروز را پذيرفتند. گعده دوستانه به ضيافت ناهار هم تبديل شد و در نهايت كنار تابلوي «هميشه در كنار هم هستيم» با هم خداحافظي كردند. خبري از اصولگرايي و اصلاح‌طلبي نبود. شايد كسي باور نمي‌كرد «لبخند به لبان ديروز» همان‌هايي باشند كه در سوداي قدرت 24 خرداد سال گذشته را با استرس گذرانده بودند. هرچه بود ابتكار يا شايد هم تدبير حسن روحاني روز گذشته كليدي بود براي گشودن قفل رقباي پيشيني كه پايگاه‌هاي اجتماعي برخي از آنها اين روزها شده است مخالفين شماره اول دولت يك ساله. هيچ چيز شبيه به هشت سال اخير نيست. حسن روحاني آمده است با منش، روش و جهشي جديد در عرصه برخورد با منتقدان.

ترافیک حضور مسؤولان قوه مجریه روی آنتن صداوسیما/ تحليل عارف از جلسه وفاق در پاستور/ ظریف:سانتریفیوژها چند برابر می‌شوند

چهارشنبه هفته گذشته بود كه «اعتماد» خبر از ارسال دعوتنامه‌هايي به امضاي حسن روحاني به دفترهاي هفت تن ديگر از نامزدهاي انتخابات 92 و دعوت از آنها براي يك ضيافت در دفتر كار رياست‌جمهوري داده بود. نشستي كه بنا بود ساعت 12 روز گذشته و درست پس از نشست خبري رييس‌جمهور صورت بگيرد. نشست با لبخندهاي گشاده رقبا و شخص رييس‌جمهور پايان يافت و در نهايت رييس‌جمهور در ارزيابي‌اش از اين جلسه گفت: 24 خرداد اولين سالروز انتخاباتي بسيار مهم و شكوهمند است، انتخاباتي كه به تعبير رهبر معظم انقلاب مردم در آن حماسه سياسي آفريدند. روحاني تصريح كرد: مردم در اين روز به همه بيگانگاني كه به دلسردي مردم از نظام و انتخابات و نااميدي از صندوق راي اميد بسته بودند، پاسخ دادند. وي با بيان اينكه مردم نقش اول را در اين حماسه ايفا كردند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم نقشي فوق‌العاده و نامزدها نقشي بالا داشتند. حضور آنها، سخنراني‌ها و مناظره‌هاي?شان توانست در جامعه شور و هيجان ايجاد كند. رييس دولت تدبير و اميد همچنين گفت: 24 خرداد 92، روز جشن ملي، پيروزي ايران و پيروزي در مسيري است كه رهبر معظم انقلاب تعيين فرمودند.

روحاني خاطرنشان كرد: همه ملت در اين پيروزي سهيم هستند ولي نامزدها سهم والايي در اين پيروزي دارند. وي درباره علت برگزاري اين ديدار در سالروز انتخابات 24 خرداد گفت: مي‌خواستيم يك بار ديگر در كنار هم باشيم تا مردم بدانند اگر روزي رقابت انتخاباتي داشتيم امروز در كنار هم براي تحقق اهدافي واحد متحد هستيم. رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: اين ديدار فرصتي بود تا دوستان نظرات خود را بيان كنند، البته نظراتي هم داشتند و آن را مطرح كردند. روحاني ادامه داد: هر چند بسياري از عزيزان را در بخش‌هاي ديگر همچون مجمع تشخيص مصلحت نظام، شوراي امنيت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌بينيم و از نظرات‌شان در آنجا استفاده مي‌كنيم.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...