نسخه چاپی

جانشین فرمانده ناجا :نگرانی از داعش در مرزها نداریم

جانشین فرمانده ناجا درپی فعالیت گروهك'داعش' در عراق و اقدامات امنیتی پلیس گفت: نگرانی در مرزها به دلیل اقتدار موجود نداریم، البته همیشه در آمادگی قرار داریم اما با ناامنی‌های موجود در عراق این تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار اشتری صبح امروز در مراسم افتتاح قرارگاه مبارزه با سرقت با بیان اینکه امید است ناجا در سال جاری بتواند توفیقات زیادی در راستای کاهش وقوع سرقت و همچنین کشف آن داشته باشد گفت: در سالهای اخیر پلیس در مبارزه با جرایم توفیقات زیادی کسب کرده و تنها موضوع نگران کننده؛ بحث سرقت خرد بوده است که امیدواریم با راه اندازی این قرارگاه افزایش سرقت نیز مهار یابد.



اشتری با بیان اینکه پیش از این راه اندازی قرارگاه سرقت در چهارده استان به صورت پایلوت به اجرا درآمد افزود: با تشدید مبارزه با سرقت در این استانها شاهد کاهش 15 تا 20 درصدی سرقت بوده‌ایم که با این کاهش، میزان احساس امنیت افزایش یافته است.



جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مبارزه با سرقت در افزایش احساس امنیت بسیار اثرگذار است گفت: مجرمان بدانند که از دست پلیس و قانون نمی توانند گریزی داشته باشند و حتما چشمان تیزبین پلیس آنها را رصد کرده و به مجازات اعمالشان می رسانند.



وی با بیان اینکه بررسی کشف علمی جرم، اقدامات فنی و ارتباطی و اقدامات اطلاعاتی و قضایی چهار رکن و محور فعالیت موثر در قرارگاه مبارزه با سرقت است گفت: امروزه برای برخورد با مجرمان، روش‌های سنتی جوابگوی پلیس نیست و امروزه می‌توان با استفاده از آزمایشگاه، تکنولوژی و همچنین تربیت علمی افسران میزان جرایم را بیشتر کشف کرد.



اشتری با اشاره به مشارکت سازمانها و دستگاهها و همچنین مردم در امر موثر مبارزه با سرقت گفت: خواهشمندیم همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد و به جای آنکه به دستگیری مجرم بپردازیم به دنبال عدم وقوع سرقت باشیم.



به گزارش ایسنا، همچنین سردار اشتری در جمع خبرنگاران در مورد امکانات این قرارگاه گفت: این قرارگاه چندی پیش با ابلاغیه‌ دستور العملی نسبت به جمع آوری اطلاعات در مورد شناسایی باندها و سارقان اقدام کرده بود.



جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در اجرای تدابیر فرماندهی ناجا برای پشتیبانی از این قرارگاه امکانات در اختیار ماموران این قرارگاه قرار خواهد گرفت، در مورد برخی انتقادات مردمی مبنی بر عدم توجه به پرونده‌های سرقت در کلانتری‌ها گفت: این طرح عمدتا حول دو پلیس پیشگیری و آگاهی می‌چرخد که در این طرح آمادگی حداکثری کلانتری‌ها و تقویت پلیس 110 نیز پیش بینی شده است.



به گفته اشتری، بحث عودت اموال مالباختگان یکی از مشکلات پیش رو بود که در جلسات متعدد با قوه قضاییه پلیس درخواست کرده است تا رسیدگی به این موضوع با سرعت ادامه یابد.



وی همچنین با بیان اینکه بحث سرقت و عودت اموال دارای ابعاد متعددی است، افزود: در مورد بحث بیمه‌ها نیز در صدد آن هستیم که بیمه‌گران به جای پرداخت پول اجناس مشابه را جایگزین کنند.



اشتری همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر روند کشف خودروها گفت: خوشبختانه بیش از 95 درصد از خودروهای سرقتی کشف می‌شود و در صدد آن هستیم که فاصله زمانی کشف و وقوع را کاهش دهیم.



وی همچنین در مورد صدور برخی احکام سبک برای مجرمان و سارقان گفت: مرجع رسیدگی کننده در صدور احکام، قوه قضاییه است اما پلیس درخواست دارد که مرجع قضایی با جدیت و سرعت با این افراد برخورد کند چرا که برخورد سریع و بجا عامل پیشگیری از بروز جرم است. هرچند که دادستان کل کشور نیز در یک همایشی نسبت به این موضوع تاکید کرده است.



جانشین فرمانده ناجا در مورد زمان رسیدگی به پرونده‌های سرقت گفت: در پرونده‌های سرقت بسته به نوع وقوع و اموال مسروقه بازه رسیدگی متفاوت است.



وی همچنین در مورد جلسات با خودروسازان گفت: پلیس با خودروسازان جلسه داشته و مباحث امنیتی را متذکر شده و امید است خودروسازان نیز رعایت کنند.



اشتری در پایان در مورد فعالیت گروهک داعش در عراق و اقدامات امنیتی پلیس گفت: نگرانی در مرزها به دلیل اقتدار موجود نداریم و بعید می‌دانم که کسی فکر تعرض به مرزهای ایران را داشته باشد، البته همیشه در آمادگی قرار داریم اما با ناامنی‌های موجود در عراق این تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...