نسخه چاپی

كروش: برای نیجریه سورپرایزهای زیادی دارم

كارلوس كروش می گوید برای نیجریه سورپرایزهای زیادی دارد

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین ؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی تیمش گفت ایرانی ها لحظه شماری می کنند تا نیجریه برابر تیم ما بی محابا حمله کند.

بازی فردا را چطور می بیند؟ به نظر می رسد آماده سازی شما مطابق برنامه پیش نرفته است.

اول اجازه دهید از طرف تیم ملی ایران به مطبوعات ملی و بین المللی که در اینجا هستند، خوش آمد بگویم. دوست دارم به زبان پرتغالی به رسانه ها سلام بگویم. بعد به زبان فارسی صبح به خیر... همانطور که اطلاع دارید این یک سفر طولانی برای ما بوده است. ما از کار خودمان در طی دوره ای که باید شایسته حضور در جام جهانی باشیم، راضی هستیم. با وجود مشکلات توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. دست آخر با شایستگی وارد رقابت ها شدیم. پس از صعود، می دانستیم بازی در این رقابت ها سطح دیگری از مسابقات است. باید سطح خود را بالاتر ببریم تا مقابل بهترین تیم های دنیا قرار بگیرم. طبیعتا بالا بردن سطح تیم، کار راحتی نبود. سختی زیادی کشیدیم تا تیم را آماده کنیم. اعتقاد دارم الان آماده رقابت مقابل بهترین تیم های دنیا هستیم. بسیار خوشحالم که اینجا هستیم و می توانیم به دنیا نشان دهیم ایران شایستگی حضور در اینجا را دارد. دست آخر ما در جام جهانی بازی می کنیم، با افتخار این کار را می کنیم و تا حد ممکن لذت را به دوستان ایرانی تقدیم خواهیم کرد.

انتظار شما از بازی اول چیست و گلر شما کیست؟

این بازی برای دو تیم مهم است. ما اطلاع داریم تیم نیجریه پر از ستاره است. بازیکنان بسیار خوبی دارد. آقای کشی هم مربی بسیار خوبی است و بر اساس تجربه و نقطه نظر تاریخی، مزیت بالایی دارد. از 1994 هنگامی که نیجریه در جام جهانی بازی کرد موقعی که انتظاری از یک تیم آفریقایی نبود، نیجریه موفق بود. به همین دلیل آنها انتظار دارند حتی به فینال برسند یا راهی نیمه نهایی شوند. آنها مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند. باید بگویم بازی بدین ترتیب برای ما بسیار سخت خواهد بود. در عین حال باید بگوئیم ما هم ستاره های بزرگی داریم. به علاوه روحیه تیم ما بسیار بالاست. اینجا هستیم، به این خاطر که بار دیگر گروهی از بازیگران و مردم با عزمی قوی و اعتقاد قوی و تعهد راسخ، به کاری می خواهند دست پیدا کنند که حتی رویایش سخت است. ما توانستیم به چیزی برسیم که در خواب می دیدیم. الان هم می خواهم ادامه بدهیم. کسی نمی تواند بگویم همیشه می برد یا می بازد، به همین دلیل الان فرصت برد است. این زیبایی فوتبال است. قبل از اینکه بازی شروع شود ما برای برد مبارزه می کنیم و از فرصت استفاده می کنیم. شانس خود را امتحان می کنیم. روحیه تیم خیلی بالاست. از دقیقه یک مبارزه می کنیم تا موفق شویم.

شما تجربه زیادی در کار دارید. فکر می کنید مثل پرتغال در ایران هم بتوانید موفق باشید...

وقتی تیم را مربیگری می کنید... خب اینجا یک تیم پرتغالی نیست. من در ایران بودم چند سال و با احساس مبارزه خواهیم کرد. این یک احساس عالی است که وفاداری را مشاهده کنیم از سوی تیم خودمان. در طول چند سال گذشته شاهد این بودم برای تیم ها اولین بازی همیشه پیپچیده ترین مرحله است ولی برای تیم ما نیجریه رقیب اصلی است. من به این شکلی امور را می بینم. بازی دیگران را هم می بینم ولی فعلا درباره آنها نظر می دهم. رقابت ما فعلا با نیجریه است. هر توپی که پاس می دهیم، برایمان مهم است. خودمان را به این شکل آماده بازی های بعدی می کنیم. بعد نوبت آرژانتین است... بسیار خوشحالیم جلوی تیم های بزرگ بازی می کنیم. می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و فرصت لازم را ببریم. هر دقیقه چالشی خواهیم داشت...

شما یکسری بازیکنانی دارید که در اروپا هستند. تاثیر این بازیکنان روی تیم چه بوده است؟

جام جهانی تماما مروبط به بازیکنان با کیفیت است. تیم نیجریه مملو است از تیم هایی که در اروپا بازی می کنند. تیم های لیورپول و دیگر تیم های اروپایی مطرح. ستاره هایی که در نیجریه هستند در تیم های اروپایی بازی کرده اند. 15 تا 16 درصد بازیکنان این تیم در انگلیس هستند. من توانستم این بازیکنان را انتخاب کنم. این باعث شده تا با حضور آنها یک گام جلوتر برداریم. وقتی درباره اهمیت می پرسید، تجربه همه چیز یک تیم است.

دیروز تیم ژاپن شکست خورد مقابل آفریقا، تیم ما می تواند اولین نماینده آسیا باشد که در سال 2014 اولین پیروزی را به دست بیاورد؟

انشاالله... به همین خاطر است که خیلی تلاش می کنیم. اما تا الان نمی توانیم تحلیلی از وضعیت ارایه کنیم. در پایان جام جهانی شاید فرصت خوبی باشد تحلیل خوبی ارایه کنیم. بیائیم و خودمان را با تیم های آفریقایی و .. مقایسه کنیم. بعد بررسی کنیم که در جام جهانی بعدی می توانیم در سطح دیگری بازی کنیم یا نه.

آقای کروش مایلم بدانم با توجه به نزدیکی فرهنگ برزیل و پرتغال، آیا شما فکر می کنید بیشتر برزیلی ها از شما حمایت می کنند؟ امیدواریم این انیطور باشد. باید بگو

فرصت های ما برای تمرین در سائوپائولو بسیار خوب است. از همه حمایت ها تشکر می کنم. امیدوارم که حامیان ما و پرندگان برزیل، ناراحت نشوند. همه کسانی که در آن شهر هستند از ایران حمایت می کنند. اگر شما به ایران توجه کنید، دوران سختی را پشت سر گذاشته است. مشکلات زیادی را بیرون زمین تحمل کرده تا در این جام جهانی برنده شود. ولی می خواهیم در زمین هم خودمان را اثبات کنیم. ایران به این دلیل به جام جهانی آمده که مشکلات را پشت سر بگذارد. شما می دانید شرایط سیاسی و اقتصادی چه مشکلاتی برایمان درست کرد. ایران امتیاز کمتری نسبت به بقیه داشت اما تیم در کنار هم ایمان دارند که بهترین بازی خود را انجام می دهند. امیدوارم امروز در زمین نتیجه خوبی به دست بیاوریم و برزیل را با احترام همه ترک کنیم. می توانیم این درک را ایجاد کنیم که ایران می تواند بهترین عملکرد خود را علیرغم مشکلات داشته باشد. تیم ما شایسته احترام است.



آقای کروش آیا امروز شما سورپرایز ویژه ای برای استفان کشی دارید؟

ما سورپرایز های زیادی داریم، یکی نیست. باید عرض کنم که بازی فوتبال چیزی است که شما لازم است بازی کنید، لذت ببرید از آن و خودتان را عرضه کنید. من امیدوارم که بازیکنان من بعد از اینکه به سختی تلاش می کنند، دست آخر خودشان باشند. می خواهم خودشان در زمین باشند، خودشان را عرضه کنند؛ همان شکلی که هستند. همانگونه که گفتم هیچ تیمی نیست اینقدر بزرگ باشد که همیشه ببرد. هیچکس در فوتبال کامل نیست. مهمترین نکته همین است که آماده باشید؛ بازی خوبی ارایه کنید و حداکثر تلاش خود را کنید و بهترین کارت خود را روی زمین بزنید، مقابل نقطه ضعف های نیجریه. ما با هوشیاری کامل بازی می کنیم چراکه نیجریه توانایی زیادی دارد. این بازی است و دست آخر می خواهیم از مسابقه لذت ببریم.

آیا شما فکر می کنید تفاوت عمده ای بین شما و نیجریه وجود دارد؟ آنها اغلب برای پول بازی می کنند در حالی که ایران متحد است و با روحیه کامل می خواهد بازی کند و برای پول نیست.

قبل از جواب دادن به سوال شما مایلم از این فرصت استفاده کنم. با توجه به اینکه خبرنگاران اینجا هستند و می دانند در فوتبال بزرگ شده ام و تجربه دارم. مایلم از این فرصت استفاده کنم و مراتب احترام خودم را خدمت یکی از بازیکنان نیجریه اعلام کنم. مهاجم این تیم و دو تا بازیکنان فوروارد دیگر این تیم جزو دوستان من هستند. وقتی درباره شان فکر می کنم می دانم که زمینه امور در نیجریه چیست. می دانم انگیزه ها چیست و چه چیزی آنها را تشویق می کنند که پیشرفت کنند. بازیکنانی که من ذکر کردم، هرگز بحث پول نبود که برایشان انگیزه ایجاد می کرد.آنها حرفه ای هستند ما هم حرفه ای هستیم. درآمد امری ضروری است ولی من به شما تضمین می کنم که در طی سه سال و سه ماه گذشته این گروه از بازیگران خودشان را به پیش بردند. به خاطر مردم و خوشنودی مردم بود که بازی کردند. به خاطر دوستان ایرانی و هرگز مسئله پول اولویت اول آنها نبود. من می توانم روی این امر تاکید کنم که تیم ایران به عنوان یک ملتی که در این جام جهانی بازی کند، هرگز چنین موضوعی را در ذهن نداشته. حرف از جایزه نبوده است. تیم ایران باید عرض کنم در دوره ای که شایسته حضور در جام جهانی بوده، عشق به فوتبال بوده که آنها را به اینجا کشانده است.

آقای کروش در این بازی ها یکسری مسابقات هیجان انگیز بوده است. تیم شما دفاعی است و معمولا در گل زدن مشکل داشته است. آیا فکر می کنید ایران می تواند استاندارد لازم را داشته باشد.

این بازی است که نتیجه اش مهم است. من هنوز نتیجه بازی آرژانتین را به یاد می آورم، در دیدارهای خودش. حتی مارادونا هم نمی توانست مقاومت کند با اینکه مارادونا بود. باید توجه کنیم ایران تیمی است با توانایی مختلف. می توانی با دفاع خوبی بازی کنی. دفاع بخشی از فوتبال است. ما نمی گذاریم افراد غیر مسئول برایمان بازی کنیم. اگر لازم باشد دفاع کنیم، می کنیم. اگر لازم باشد رنج ببریم رنج و سختی می بریم. فوتبال منفی یک امر است دفاع کردن امری دیگر. نباید فوتبال را طوری بازی کنیم که بازی را ببریم، نه اینکه مفنی بازی کنیم. من به شما قول می دهم اگر که تیم نیجریه بخواهد حمله کند، فرصت را برای ما در حمله باز کند، قطعا ضد حمله می زنیم.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...