نسخه چاپی

رییس فراكسیون گردشگری و مناطق آزاد در گفتگو با نما:

طراز صنعت گردشگری در ایران منفی است

عکس خبري -طراز صنعت گردشگري در ايران منفي است

جبار كوچكی نژاد گفت:نسبت ورود گردشگران خارجی به خروج گردشگران ایرانی به خارج از كشور منفی است، و این یك خسارات بزرگ است.

جبار كوچكي نژاد در گفتگو با خبرنگار نما از طرح دوفوريتي اصلاح قانون بيمه پروانه ساختماني خبر داد و گفت: بيمه پروانه ساختماني ، در زمان صدور آن از صاحب پروانه دريافت مي شود. كه اين امر باعث شده است كه درآمد شهرداري‌ها و دهياري‌ها به شدت كاهش يابد . از طرفي هم متاسفانه برخي از مردم نيز روند قانوني سخت و ساز را پيش نمي گيرند. لذا غير قانوني در شهرهاي مختلف ساختمان سازي مي كنند.
وي افزود: عدم دريافت پروانه ساخت موجب شده است كه خساراتي به معماري شهري و همچنين كاهش درآمد شهرداريها و همچنين طي كردن مسير تخلف ر ساخت و سازها صورت پذيرد . لذا ما در يك طرح دو فوريتي خواهان اصلاح اين قانون شده ايم كه تقديم هيات رييسه مجلس شده است.
عضو فراكسيون حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: در اين طرح آورده شد، كه قانون به قانون بودجه سال 92 برگردد تا در بحث بيمه پروانه ساختماني از ماليات بر ارزش افزوده پرداخت شود تا در اين شرايط اقتصادي فشار مضاعفي بر مردم وارد نشود .
همچنين رييس فراكسيون گردشگري و مناطق آزاد در مجلس از برنامه اين فراكسيون در جهت رشد گردشگري در ايران بيان داشت: در جلسه‌اي كه با بخش خصوصي و دولتي برگزارشد، با توجه به اينكه در گردشگري ما از طراز منفي برخوردار هستيم، اين موضوع مورد بررسي و آسيب‌شناسي قرار گرفت.
وي ادامه تصريح كرد : نسبت ورود گردشگران خارجي به خروج گردشگران ايراني به خارج از كشور منفي است، و اين يك خسارات بزرگ است. در بسياري از كشورهاي دنيا صنعت گردشگري به عنوان يك سرمايه عظيم براي دولتها در بودجه محسوب مي شود كه متاسفانه ما نتوانسته ايم با توجه به وجود اين سرمايه ‌ها در كشور، حداقل به نقطه تعادل برسيم .
كوچكي نژاد افزود: در فراكسيون گردشگري و مناطق آزاد موانع و مشكلات موجود در سر راه اين صنعت مورد بررسي قرار گرفت تا با حذف قوانين مزاحم و تصويب قوانين جديد بتوانيم اين مسير را هموارتر كنيم و ورود گردشگران به ايران به راحتي صورت گيرد تا در آينده صنعت گردشگري هم به عنوان يكي از سرمايه هاي ملي در جهت اشتغال قرار گيرد .
كوچكي نژاد در رابطه با حضور وزير علوم در كميسيون آموزش و تحقيقات اظهار داشت: وزير علوم جهت پاسخ به سوال نمايندگان در رابطه با سوالات مقطع دكترا و اشكالات از جهت سياسي و فقهي و حقوقي در كميسيون آموزش و تحقيقات حضور يافت و بعد از پاسخگويي وزير نمايندگان قانع شدند و سوال از دستور كار كميسيون خارج شد.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...