نسخه چاپی

منابع مالی حمایت‌از داعش كجاست؟

نفت عامل مهی در تامین منابع مالی گروهك تروریستی داعش است، زیرا این گروهك بر میدانهای نفتی در شمال سوریه مسلط شده و نفت از طریق آن به تركیه صادر می كند.

به گزارش نما ، پایگاه عراقی "پایگاه المسله" در مطلبی با عنوان مسئول حمایت مالی داعش کیست؟ آورده است: گروهک داعش یکی از ثروتمندترین گروههای تروریستی در دنیا به ویژه پس از سیطره بر شهر موصل،غارت پولهای بانکی و صرافی ها و نهادهای دولتی محسوب می شود.



گونتر مایر مدیر مرکز مطالعات جهان عرب در دانشگاه ماینز آلمان در گفتگو با رادیو صدای آلمان گفت: منابع مالی داعش از سوی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، قطر،کویت و امارات تامین می شود.



به گفته این تحلیلگر آلمانی: علت حمایت مالی این کشورها از داعش حمایت از آنها در مقابل بشار اسد در سوریه و نیز در عراق است.سعودی ها به خوبی از خطرات بازگشت تروریست های داعش به عربستان و امکان کودتای آنها علیه نظام سعودی واقف هستند.شخصیتهای سعودی ثروتمند، داعش را از نظر مالی تامین می کنند.



المسله می نویسد: همچنین نفت عامل مهی در تامین منابع مالی گروهک تروریستی داعش است، زیرا این گروهک بر میدانهای نفتی در شمال سوریه مسلط شده و نفت از طریق آن به ترکیه صادر می کند.



چارلز لستر پژوهشگر اندیشکده بروکینگز دوحه گفت: داعش به شکل مستقل می تواند منابع مالی خود را تامین کند و شبکه هایی در جامعه برای تضمین منابع مالی به وجود آورده است.بازرگانان کوچک، شرکتهای بزرگ، شرکتهای ساخت و ساز و برخی مسئولان محلی منابع مالی داعش هستند.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...