نسخه چاپی

گزارشی تكان دهنده از صنعتی مرگبار كه قرار است ضامن سلامتی باشد

آمریكایی ها هر سال بیشتر از 300 میلیارد دلار خرج داروهای شیمیایی و نسخه ای می كنند، از قرصهای ضد كلسترول و فشار خون گرفته تا مسكن های درد و ضد افسردگی و آرام بخش و شهوت زا.


آمریکایی ها هر سال بیشتر از 300 میلیارد دلار خرج داروهای شیمیایی و نسخه ای می کنند، از قرصهای ضد کلسترول و فشار خون گرفته تا مسکن های درد و ضد افسردگی و آرام بخش و شهوت زا.
اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان از فواید این داروها بهره می برند اما هزاران نفر نیز در سال در اثر نسخه های جانبدارانه پزشکان و یا اثرات جانبی این داروها جان، سلامتی و سرمایه زندگی خود را از دست می دهند.
در چند سال اخیر دهها مورد افتضاح و رسوایی در رسانه ها مطرح شده که شرکتهای داروسازی با روشهای ناسالم، خطرات و اثرات جانبی مرگبار برخی از داروها را پنهان کرده و منجر به فروش میلیاردها دلار دارو و در عین حال هزاران مورد نقص عضو و تلفات شده اند.
از جمله روش های شرکتهای داروسازی و یا نمایندگان آنها، تطمیع جامعه پزشکی و حتی مسئولین نظارتی وزارت بهداشت آمریکا با جوایز نقدی، مسافرت های شاهانه و حتی خانم های فروشنده و ویزیتور بسیار زیبا و جسور! و همچنین استفاده از تبلیغات گرانقیمت و گاه فریب دهنده تلویزیونی و رسانه ای برای عموم مردم است.

بر مبنای آموزه های سرمایه داری، سیستم درمانی آمریکا طوری طراحی شده است که اصلی ترین هدف آن کسب سود بوده و با خدمت رسانی به مردم میانه ای ندارد.
در آمریکا سالانه نزدیک به 300 میلیارد دلار صرف دارو می‌شود و 7/15 درصد از درآمدها نیز از آن صنعت دارویی است.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...