نسخه چاپی

ستاره‌ای كه مدالش را به رهبرانقلاب تقدیم كرد

امیر مهدی‌زاده در صورت قرار گرفتن روی سكوهای اول تا سوم رقابت‌های كاراته قهرمانی دانشجویان جهان نخستین مدال جهانی خود در سال 1393 را كسب خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، وقتی در آبان ماه سال 1393 چشم‌ها به تاتامی مسابقات جهانی کاراته در شهر پاریس کشور فرانسه دوخته شد، برای نخستین بار بود که یک کاراته‌کا به نام امیر مهدی‌زاده توانست در نخستین حضور خود در مسابقات جهانی با رمز یا ابوالفضل العباس(ع) عنوان قهرمانی و مدال طلا کسب و این مدال را با افتخار به مقتدای خویش و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم کند.

امیر مهدی‌زاده در مسابقات قهرمانی جهان در پاریس برای نخستین بار حضور در پیکارهای جهانی را تجربه می‌کرد و در چنین میدان بزرگی توانست در نخستین حضور خود مقام قهرمانی و مدال ارزشمند طلای مسابقات را کسب کند در حالی که در کاراته کشور تا به امروز چنین کسی وجود نداشته است.

نام مهدی‌زاده در بین ستاره‌های جهانی کاراته ایران

پیش از این موفقیت امیر مهدی‌زاده، برای نخستین بار در سال 1994 مهدی عموزاده از قم در مسابقات جهانی شرکت کرد و مدال برنز را به دست آورد در حالی که در دور بعدی مسابقات که به میزبانی آفریقای جنوبی به انجام رسید، این کاراته‌کا توانست مدال طلا را کسب کند، ضمن اینکه جاسم ویشگاهی نیز در نخستین حضور خود در مسابقات جهانی اسپانیا نقره کسب کرد و در دور بعدی در مسابقات فنلاند صاحب مدال طلا شد.

در طول سال‌های زیادی که کاراته قم در میادین مهم برون مرزی افتخارآفرینی می‌کند، هیچ کاراته‌کایی نبوده که با نخستین حضور خود در مسابقات جهانی بتواند مدال طلا در رده جوانان، امید و بزرگسالان کسب کند در حالی که مهدی‌زاده توانایی‌های خود را در پیکارهای جهانی سال 2012 فرانسه به همگان نشان داد و به این مهم رسید.

در حالی که مبارزه کردن در مسابقات جهانی با مسابقات آسیایی کاملا فرق زیادی دارد و به دست آوردن مدال از این رقابت‌ها کار بسیار سختی به نظر می‌رسد و نباید انتظار داشت ورزشکاری که در پیکارهای آسیایی مدال‌آور بوده در جهانی نیز بتواند روی سکو برود، مهدی‌زاده این طلسم را از بین برد و حالا آماده است که در پیکارهای جهانی کاراته سال 2014 دانشجویان یک بار دیگر مدال جهانی کسب کند.

بازگشت مهدی‌زاده به میادین بعد از یک سال خانه‌نشینی ناشی از مصدومیت

خبرنگار فارس در آستانه شروع رقابت‌های کاراته قهرمانی دانشجویان جهان برای جویا شدن از آخرین وضعیت ستاره کاراته قم و کشورمان به سراغ این چهره مطرح رفت و با مهدی‌زاده هم‌صحبت شد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: پس از رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه دچار آسیب‌دیدگی شدید شدم و این مصدومیت من را مجبور کرد تا پای خود را به تیغ جراحان بسپارم و به سبب این مشکل یک سال از میادین مهم کاراته دور و خانه‌نشین شوم.

وی عنوان کرد: از آبان ماه سال 1391 که به لطف خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و دعای خیر پدر و مادر و هموطنانم مدال طلای مسابقات جهانی کاراته در فرانسه را کسب کردم، یک سال طول کشید تا سختی‌های دوری از تاتامی و میدان مبارزه را پشت سر گذاشته و سرانجام به میادین بازگردم.

مهدی‌زاده حتی مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ جهانی کاراته در سال 2013 را از دست داد اما همچنان امیدوار به تکرار موفقیت‌های گذشته خود، در نخستین بازگشت خود به میادین بعد از یک سال بار دیگر سر از پاریس فرانسه درآورد و این بار در قالب رقابت‌های آزاد بین‌المللی کاراته در این کشور به میدان رفت و توانست مدال طلای وزن منهای 60 کیلوگرم کاپ بین‌المللی پاریس دست یابد.

خاطرات خوش ستاره کاراته قم از مسابقات جهانی و بین‌المللی در پاریس

ستاره کاراته قم با اشاره به این پیکارها بیان کرد: پاریس برای من خاطره بسیار خوبی داشت و خوشبختانه بعد از رفع مصدومیت یک بار دیگر به این شهر رفتم و توانستم در کاپ آزاد بین‌المللی فرانسه مدال طلا کسب کنم، کارم بسیار سخت بود چون رقبای مطرحی در آن حضور داشتند و من بعد از یک سال دوری از میادین به تاتامی بازگشته بودم و صد در صد آماده نبودم.

حسن عابدی رئیس هیئت کاراته استان قم هم در مورد وضعیت این چهره سرشناس هم به خبرنگار فارس گفت: مهدی‌زاده بعد از طلای جهانی پاریس که همه ملت ایران را سربلند کرد اکنون یک بار دیگر در اوج آمادگی است تا در سه میدان مهم برون مرزی برای ایران افتخار کسب کند.

تلاش، پشتکار، تعصب و صداقت رمز موفقیت مهدی‌زاده

رئیس هیئت کاراته استان قم ابراز کرد: همه ما به مهدی‌زاده می‌بالیم و این کاراته‌کای شایسته را مایه سربلندی ایران اسلامی و مردم قم می‌دانیم، در واقع برای رسیدن او به این درجه از موفقیت ما کاری نکرده‌ایم بلکه این تلاش، پشتکار، تعصب و صداقت مهدی‌زاده است که وی را به این مرحله رسانده است.

وی یادآور شد: مهدی‌زاده به غیر از رقابت‌های دانشجویان جهان که در مونته نگرو برگزار می‌شود و او به همین بهانه هم اکنون در این کشور به سر می‌برد، باید بلافاصله بعد از بازگشت به کشورمان خود را آماده دو میدان مهم برون مرزی دیگر نیز کند.

عابدی یادآور شد: رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی 2014 در شهر اینچئون کره جنوبی میدان مهم دیگری است که در مهر ماه پیش روی این ستاره ارزنده کاراته قم قرار دارد و مهدی‌زاده قطعا نماینده کاراته کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم این بازی‌ها خواهد بود.

مسابقات جهانی آلمان و بازی‌های آسیایی کره جنوبی میادین پیش روی ستاره کاراته قم

وی خاطرنشان کرد: از آخرین حضور مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی چهار سال می‌گذرد و در سال 2010 به میزبانی گوانگ‌جو چین که نخستین تجربه مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی بود، این کاراته‌کا به دلیل ضعف داوری از کسب مدال محروم ماند.

رئیس هیئت کاراته استان قم عنوان کرد: مهدی‌زاده بعد از بازی‌های آسیایی در کره جنوبی باید خود را برای اعزام به پیکارهای قهرمانی جهان در شهر برمن آلمان آماده کند، مسابقاتی که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و یک بار دیگر خاطرات پاریس فرانسه را برای ما زنده خواهد کرد.

مهدی‌زاده در حالی به عنوان یکی از اعضای تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان راهی رقابت‌های جهانی سال 2014 در مونته نگرو شده است که ستاره وزن منهای 60 کیلوگرم سوپر لیگ کاراته ایران نیز شناخته شد و یکی از بهترین نفرات آذرخودرو نوین قم در راه کسب عنوان نایب قهرمانی این پیکارها نیز بود.

مهدی‌زاده بهترین کاراته‌کای سوپر لیگ ایران در وزن منهای 60

در وزن منهای 60 کیلوگرم سوپر لیگ کاراته کشور که حدود چهار ماه از پایان آن می‌گذرد، امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای مطرح تیم آذرخودرو نوین قم که دارنده مدال طلای سال 2012 رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان محسوب می‌شود با کسب 36 امتیاز در صدر برترین‌های سوپر لیگ در این وزن قرار گرفت.

به هر حال مهدی‌زاده در حالی راهی رقابت‌های جهانی دانشجویان شده که به نظر می‌رسد به راحتی بتواند از این پیکارها مدال کسب کند و بدین ترتیب بعد از مسابقات بین‌المللی جام بوسفر که فروردین ماه در کشور ترکیه برگزار شد و به نا داوری در حق وی انجامید تا از کسب مدال محروم شود، این بار بتواند نخستین مدال رسمی برون مرزی و نخستین مدال جهانی خود را در سال 1393 به دست بیاورد.

برای این منظور اعضای تیم کاراته دانشجویان برای حضور در مسابقات جهانی سه شنبه بیست و هفتم خرداد ماه تهران را به مقصد پایتخت مونته نگرو میزبان این رقابت‌ها در حالی ترک کرده‌اند که امیر مهدی‌زاده نماینده کاراته قم قرار است در وزن منهای 60 کیلوگرم به روی تاتامی برود.

آغاز رقابت‌های جهانی دانشجویان از 31 خرداد

با توجه به اینکه که کشور مونته نگرو در ایران سفارتخانه ندارد، اعضای تیم ملی کاراته کشورمان برای اخذ روادید اعزام به این کشور، در سفارتخانه صربستان حاضر شده و فرم‌های مربوط به اخذ روادید سفر به کشور مونته نگرو را پر کردند تا با تمام قدرت، چهارمین بار در رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان حضور یابند.

این در شرایطی است که حضور در این رقابت‌ها برای ملی پوشان کشورمان حائز اهمیت است چرا که در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان چهره‌های خوبی شرکت می‌کنند و همین امر سبب بالا رفتن سطح کیفی این پیکارها است و مهدی‌زاده هم به دنبال کسب مدال این مسابقات است، پیکارهایی که از روز شنبه سی و یکم خرداد ماه برای ستاره کاراته قم آغاز می‌شود و مهدی‌زاده می‌تواند با کسب مدال طلای این پیکارها حضور خود در ترکیب اصلی تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان را نیز مسجل کند.

------------------------

گزارش از رضا جعفری

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...