نسخه چاپی

موج جدید گرما در راه است

كارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینكه از امروز تا دوشنبه هفته جاری دمای هوا در غالب مناطق كشور به خصوص نوار شمالی افزایش می‌یابد، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی ۳ روز آینده منطقه زابل به سبب وزش شدید باد شاهد گرد و غبار باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس: فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: طی دو روز آینده در برخی از مناطق سواحل غربی دریای خزر و با احتمال در ارتفاعات مرکزی البرز، شاهد بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز نیز در برخی مناطق استان کرمان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه پدیده غالب جوی کشور وزش شدید باد خواهد بود بیان داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده شاهد وزش شدید باد در منطقه زابل باشیم که این امر با گرد و خاک و کاهش دید همراه خواهد بود.

به گفته گودرزی همچنین طی سه روز آینده مناطق واقع در جنوب غرب کشور نیز وزش باد همراه با گرد و غبار رقیق را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه وزش باد در جنوب کشور موجب مواج شدن خلیج فارس می‌شود، گفت: بر همین اساس اواسط روز یکشنبه تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود ضمن آنکه شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا دوشنبه هفته جاری در غالب مناطق کشور شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود، ادامه داد: البته این شرایط در نوار شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود که تهران را نیز شامل می‌شود.

گودرزی در ادامه به نفوذ هوای خنک از عرض‌های شمالی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از دوشنبه با نفوذ هوای خنک علاوه بر آنکه روی سواحل شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود دمای هوا نیز در این مناطق کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آسمان تهران امروز کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب فقط در ارتفاعات شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: پیشینه دمای هوای این کلانشهر طی روزهای جاری 37 درجه است که پیش‌بینی می‌شود فردا به 39 درجه سانتی‌گراد برسد.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...