نسخه چاپی

طرح تكفیری‌ها برای ترور شخصیت‌های مذهبی

تروریست‌های تكفیری در نظر دارند با ترور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در لبنان، عراق، سوریه و ایران جنگ مذهبی در منطقه خاورمیانه را شعله‌ور كنند.

به گزارش نما، پایگاه پانوراما شرق الاوسط نوشت: سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر با اشاره به گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در لبنان، ائتلاف بین گروهک الاسیر و دیگر گروه‌های سلفی در طرابلس با داعش تصریح می‌کند که همزمان با درگیر شدن حزب الله در جنگ در سوریه احتمال وقوع جنگ داخلی در لبنان افزایش یافته است.

این گزارش با اشاره به همکاری اطلاعاتی میان جریان المستقبل با دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برای ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با خودروهای بمب‌گذاری شده در نزدیک مراکز وابسته به حزب الله در محله ضاحیه بیروت، تصریح می کند که داعش و گروه‌های سلفی به دنبال ترور افرادی چون سید حسن نصرالله، نوری المالکی نخست وزیر عراق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مراجع تقلید در ایران و عراق از جمله آیت الله سیستانی هستند تا از این طریق بتوانند در منطقه جنگ مذهبی ایجاد کنند.

این گزارش تاکید می‌کند که کشورهای خلیج فارس نگران گسترش گروه‌های تکفیری و القاعده‌ای هستند ولی علاقه دارند از این گروه‌ها به عنوان ابزاری در مقابل ایران، سوریه، عراق و حزب الله مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...