نسخه چاپی

استاندار بغداد خود را به سامرا رساند

هزار نیروی گروه «سرایا السلام» كه به دستور مقتدا صدر تشكیل شده است به فرماندهی استاندار بغداد خود را به حرمهای امامین عسكریین (ع) رساندند.

به گزارش نما، «علی التمیمی» استاندار بغداد امروز در گفت‌وگو با «السومریه نیوز»، اعلام کرد که نزدیک به هزار نیروی «سرایا السلام» وابسته به جریان صدرامروز وارد سامرا شدند تا از مرقدهای امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در مقابل هرگونه حمله تروریستی دفاع کنند. این نیروهای سلاح‌های سنگین، متوسط و سبک در اختیار دارند.

این اعزام نیرو در حالی صورت می‌گیرد که منابع عراقی از جمله خبرگزاری «براثا» اعلام کردند که مناطق مجاور حرم دو امام همام «علی النقی» و «حسن عسکری» علیهما السلام در شهر سامراء هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

یک مقام امنیتی در این خصوص اعلام کرد که این خمپاره‌ها در نزدیکی حرم دو امام همام اصابت کرده است و بر اثر آن یک نفر شهید و 23 نفر مجروح شده‌اند.

تمیمی با تاکید بر اینکه این نیروها مسئولیت دفاع از اطراف شهر سامرا را نیز برعهده دارند، گفت که خود فرماندهی این نیروها را در دست دارد.

استانهای مختلف عراقی در 21 ژوئن گذشته شاهد رژه نظامی هزاران طرفدار جریان صدر تحت عنوان «سرایا السلام» بود. این گروه که به دستور مقتدا صدر تشکیل شده، مسئولیت دفاع از اماکن مذهبی و مقدس را برعهده گرفته است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...