نسخه چاپی

پوتین: راه صلح از جنگ نمی گذرد

رئیس جمهور روسیه گفت: رئیس جمهور اوكراین مسئول ادامه عملیات نظامی در این كشور است.

به گزارش نما ، واحدمرکزي‌خبر به نقل از المیادین نوشت: ولادیمیر پوتین در جمع سفرای این کشور در خارج گفت: روسیه از منافع شهروندان روس و روس زبان ها در خارج حمایت می کند و برای این کار از همه ابزارهای موجود اعم از سیاسی و اقتصادی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به این که آنچه در اوکراین روی داد ناشی از انباشت عوامل منفی بود که در مدتی طولانی روی هم جمع شده بود به تلاش های اخیر برای برقراری صلح در اوکراین اشاره کرد و افزود: همکاران ما در وزارت خارجه روسیه و شخص سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در این تلاش ها مشارکت جدی دارند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: راه برقراری صلح از جنگ نمی گذرد.

پوتین با اشاره به افزایش مشکلات در عرصه جهانی افزود: نظام تک قطبی در جهان شکست خورده است و ملت ها و کشورها خواستار حق تعیین سرنوشت و حفظ هویت قومی و فرهنگی خود هستند و این در حالیست که برخی کشورها تلاش می کنند امور نظامی، اقتصادی و مالی را تحت سیطره خود در آورند.

وی گفت : ناتو بدون در نظر گرفتن منافع ما در حال گسترش نفوذ خود به سمت مرزهای ماست.

وی با اشاره به این که به ناتو اجازه نمی دهیم به کریمه دسترسی پیدا کند، افزود : ما از طرح های صلح در اوکراین حمایت کردیم اما رئیس جمهور اوکراین تصمیم به از سرگیری اقدامات نظامی گرفت.

وی گفت : همه آنچه در اوکراین روی می دهد امور داخلی است و کشته شدن افراد در آنجا تاسف بار است.

وی تاکید کرد: آنچه در اوکراین روي می دهد شبیه تحولات عراق و سوریه است.

پوتین گفت: ما باید برای جلوگیری از تکرار سناریوی عراق یا لیبی در اوکراین تلاش می کنیم.

وی تاکید کرد: دوستی مسکو و پکن علیه هیچ کسی نیست و روسیه روابط با آمریکا را قطع نخواهد کرد.

پوتین گفت: ما نمی خواهیم منافع خود را برای حضور در نشست های بین المللی قربانی کنیم.

رئیس جمهور روسیه دخالت های خارجی در اوکراین را تهدیدی برای امنیت منطقه دانست و بر حمایت مسکو از اقلیت های روس زبان در دیگر کشورها تاکید کرد.

وی کمک نکردن اتحادیه اروپا به اوکراین را غیرطبیعی توصیف کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت : ما بر تقویت روابط با آمریکا تاکید داشتیم، اما شاهد بی توجهی آمریکا به منافع ما بودیم که مانع از ایجاد روابط سازنده می شود. تعامل دوگانه با روسیه سودی نخواهد داشت و امکان تحمیل قوانین یکجانبه در روابط بین کشورها وجود ندارد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...