نسخه چاپی

رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با نما:

افزایش تولید راهكار مقابله با دلالان در بازار خودرو/ گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروهفته آینده در صحن مجلس

عکس خبري -افزايش توليد راهكار مقابله با دلالان در بازار خودرو/ گزارش تحقيق و تفحص از صنعت خودروهفته آينده در صحن مجلس

رحمانی گفت: حوزه فروش خودرو امروز بازار سردرگمی دارد و بی برنامه بودن این حوزه كاملا مشهود است ، در این فضا است كه دلالان و سودجویان نقش آفرینی می كنند و اثرات كاذب بر بازار خودرو وارد می كنند.

به گزارش نما ،شورای رقابت برای تعیین قیمت گذاری نهایی خودرو همچنان در سکوت به سر می برد. این تاخیر، قیمت خودرو را بر سر دو راهی قرار داده است و در این میان به نظر می رسد دلالان خودرو تنها کسانی هستند که روزهای خوشی را تجربه می کنند، واسطه ها و دلالان در بازار خودروسازی با استفاده از رانت هاي گوناگون و دور زدن قوانين به سراغ نمايندگي هاي خودروساز رفته و در تعداد بالا اقدام به ثبت نام و خريد خودرو به قيمت كارخانه كرده و پس از تحويل خودروها، آنها را در بازار آزاد با اختلاف قيمت‌هاي سرسام آور به فروش مي‌رسانند و از این رهگذر سود زيادي به جيب مي‌زنند.
رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت در مجلس برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار نما نیوز درباره جولان دلالان و واسطه گران در بازار خودرو ایران اظهار داشت: صد در دصد این موضوعی است که وجود دارد و متاسفانه این مساله به ویژه در بخش فروش دیده می شود حوزه فروش خودرو امروز بازار سردرگمی دارد و بی برنامه بودن این حوزه کاملا مشهود است ، در این فضا است که دلالان و سودجویان نقش آفرینی می کنند و اثرات کاذب بر بازار خودرو وارد می کنند، امروز دیگر وجود رانت در ثبت نام های خودرو را نمی توان کتمان کرد.
رحمانی ادامه داد: راهکار مقابله با این وضع در خودرو سازی هم افزایش توان تولید است، اگر تیراژ بالا رود و تولید افزایش یابد دیگر واسطه گری و سودجویی برخی از افراد راهی به جای نخواهد برد، البته برای همین شرایط همین باید تدابیر خاصی اتخلذ شود و این موضوع باید مدیریت شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه این نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید خودرو در کشور افزود: در صنعت خودرو زحمات زیادی کشیده شده اما همچنان در بخش کیفیت مشکل داریم و اتفاقا خودروسازان باید مطالبات مردم در مورد کیفیت و قیمت را به عنوان حمایت از خودروسازی تلقی کند.
رحمانی همچنین درباره تعیین فرمول قیمت خودرو از شورای رقابت گفت: شورای رقابت باتوجه به انحصاری و دولتی بودن صنعت خودروسازی یک ابزار قانونی است و در این باره نقش اساسی ایفا می کند. نظر این شورا در تعیین فرمول جدید قیمت های خودرو قانونی و فصل الخطاب است.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: در این راستا در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان یادآور شده ایم که وضعیت خودرو باید بهتر از شرایط موجود باشد.
رحمانی خاطرنشان کرد: دیگر قابل قبول نیست خودروهایی که در دنیا از رده خارج شده اند در کشور تولید شوند، چرا که ما به معنای واقعی کلمه خودروساز هستیم و باید خودروهایی را که در اروپا نیز تولید می شود در داخل کشور تولید کنیم به ویژه این که در ایران زیرساخت های آن وجود دارد.
وی ادامه داد: در این نامه اعلام کردیم که باید به تولید داخلی توجه شود، اما نباید از کیفیت، تنوع و قیمت غفلت شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شورای رقابت از بخشی از گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو انتقاد کرده و آن را قبول ندارد، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما تحقیق و تفحص ابزار قانونی در اختیار مجلس است و نیازی به قبول داشتن یا نداشتن این شورا ندارد.
نماینده مردم تبریز درمجلس خاطر نشان کرد: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور هفته آینده در صحن قرائت می شود و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...