نسخه چاپی

امید پرافتخارترین تیم‌جهان به پنجه‌های ایرانی

هفته هفتم و پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال 2014 در حالی از فردا (پنج شنبه) آغاز می شود كه روسیه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها، برای صعود به مرحله نهایی به مصاف ضعیف ترین تیم دسته یك می رود.

به گزارش نما، هفته پایانی دور مقدماتی بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال از فردا پنج شنبه با دیدار تیم های ایتالیا و برزیل آغاز می شود و روز یکشنبه پس از 16 جدال حساس به پایان خواهد رسید.

در گروه یک این رقابت ها تیم های برزیل و ایتالیا که عنوان پرافتخارترین کشورهای این رقابت ها را در اختیار دارند، در ایتالیا به مصاف یکدیگر می روند. این دیدارهای برای برزیل حکم مرگ و زندگی دارد و برای صعود به مرحله نهایی حتما باید پیروز این دو دیدار باشد. البته با کسب این امتیازها مشکل برزیل حل نمی شود، زیرا برزیل و لهستان از نظر امتیاز با هم برابرند و زرد پوشان باید منتظر نتیجه دو دیدار ایران و لهستان باشند تا صعودشان قطعی شود.

ملی پوشان والیبال ایران نیز روزهای جمعه و شنبه 13 و 14 تیرماه در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال به مصاف لهستان قهرمان سال 2012 لیگ جهانی می روند. تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم و در دو مسابقه دور رفت موفق به شکست این تیم در تهران شد.

از این گروه تیم های ایتالیا (میزبان مرحله نهایی) و ایران (19 امتیازی) صعودشان به مرحله نهایی قطعی شده است.

اما در گروه دوم که تیم های آمریکا (21 امتیاز)، روسیه (18 امتیاز)، صربستان (17 امتیاز) و بلغارستان (4 امتیاز) با یکدیگر رقابت می کنند، در هفته پایانی چهار دیدار برگزار خواهد شد. از این گروه بلغارستان دیگر امکان صعود ندارد و سه تیم دیگر برای دو سهمیه تلاش می کنند.

روسیه که عنوان قهرمانی سال گذشته لیگ جهانی والیبال را در پرونده کاری خود دارد، این هفته دو بازی در بلغارستان با ملی پوشان این کشور دارد که به نظر می رسد، راه سختی برای صعود ندارد. زیرا بلغارستان در مجموع 10 دیدار گذشته خود تنها یک پیروزی و 4 امتیاز کسب کرده است.

دو تیم مدعی آمریکا و صربستان جنگ سختی برای صعود خواهند داشت، هر چند آمریکا چهار امتیاز بیشتر از صربستان دارد، اما در هفته پایانی در دیدار غیر خانگی و در صربستان به مصاف این تیم می رود.

هشت دیدار دیگر هفته هفتم و پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در دسته دوم و در گروه های C و E برگزار می شود.

در این دسته صعود فرانسه از گروه D به مرحله پایانی قطعی شده است و دو تیم دیگر باید از گروه های C و E صعود کنند تا در سیدنی به همراه تیم استرالیا (جمعا چهار تیم) برای یک سهمیه مرحله نهایی دسته یک لیگ جهانی مبارزه کنند.

در گروه C دو تیم بلژیک و کانادا شانس صعود دارند و در گروه E نیز تیم های هلند، پرتغال و جمهوی چک هنور برای صعود به مرحله نهایی دسته دو شانس دارند.

برنامه کامل هفته پایانی لیگ جهانی والیبال به قرار زیر است:



** پنج شنبه 12 تیرماه:

ایتالیا – برزیل



** جمعه 13 تیرماه:

صربستان – آمریکا

لهستان – ایران

فنلاند – بلژیک



** شنبه 14 تیرماه:

بلغارستان – روسیه

لهستان – ایران

استرالیا – کانادا

فنلاند – بلژیک

هلند – جمهوری چک

پرتغال – کره جنوبی



** یکشنبه 15 تیرماه:

بلغارستان – روسیه

صربستان – آمریکا

ایتالیا – برزیل

استرالیا – کانادا

هلند – جمهوری چک

پرتغال – کره جنوبی

منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...