نسخه چاپی

ثبت‌نام‌ ۶۰۰ هزار نفر در طرح حافظان قرآن

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از نام‌نویسی بیش از ۸۲ هزار نفر در دور سوم طرح خبر داد و گفت: با ثبت‌نام این افراد آمار ثبت‌نامی‌ها در طرح از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت.

«سیدمحمد‌کاظم موسوی» دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس از نام‌نویسی بیش از 625 هزار نفر در سه دوره طرح خبرداد و گفت: به همت همکاران ما در استان‌های مختلف در روز اول تیرماه آمار ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن از مرز 600 هزار نفر گذشت و تا امروز بیش از 625 هزار نفر در طرح شرکت کرده‌اند.

نام‌نویسی 82 هزار نفر در دور سوم طرح

وی با اشاره به نام‌نویسی بیش از 82 هزار نفر در دور سوم طرح گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 82 هزار نفر در دور سوم طرح شرکت کرده‌اند که با توجه به تعیین سهمیه 317 هزار نفری برای سال 93 حدود 23 درصد از سهمیه امسال ما محقق شده است. در این بین برخی استان‌ها مانند کرمانشاه با تکمیل 80 درصد، همدان 64 و خراسان رضوی 60 درصد سهمیه خود عملکرد خوبی در این دوره از طرح داشتند.

استقبال بالای خانم‌ها از طرح

وی از حضور بیشتر خانم‌ها در طرح تربیت حافظان قرآن خبرداد و گفت: از تعداد 625 هزار ثبت‌نامی طرح 377 هزار خانم و 248 هزار نفر آقا هستند که در بیش از 3 هزار و 700 پایگاه حفظ نام‌نویسی کرده‌اند.

موسوی با اشاره به شرکت 275 هزار نفر در دو دوره آزمون طرح تربیت حافظان گفت: طی دو دوره برگزاری طرح، دو مرحله از شرکت‌کنندگان آزمون بعمل آمده که در مجموع 275 هزار نفر در آزمون‌های طرح شرکت کرده‌اند، امسال هم دو بار در مهرماه و اسفندماه آزمون برگزار می‌شود.

برگزاری 75 دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم

دبیر طرح تربیت حافظان سازمان اوقاف از برگزاری 75 دوره تربیت مربی در مرکز تربیت مربی قم خبر داد و گفت: از ابتدای طرح تاکنون 75 دوره تربیت مربی برگزار شده که در آن 2 هزار 600 نفر شرکت کرده‌اند و از این تعداد 2 هزار و 250 نفر برای تدریس مجاز شده‌اند، البته 350 نفر دیگر هم مشروط هستند و باید دوباره آزمون بدهند.

تدریس 600 حافظ کل قرآن در طرح تربیت حافظان

موسوی از حضور 600 حافظ کل قرآن در دوره‌های تربیت مربی خبرداد و گفت: 600 نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های تربیت مربی طرح تربیت حافظان قرآن کریم، حافظ کل، 325 نفر حافظ 20 جزء، 350 نفر حافظ 10 جزء و مابقی حافظ سه جزء به بالا هستند.

وی از برگزاری غرفه طرح در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه‌ای برای اطلاع‌رسانی طرح تربیت حافظان راه‌اندازی شده که در آن فعالیتهای ستاد حفظ به اطلاع مردم می‌رسد. همچنین در این غرفه از علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم ثبت‌نام بعمل می‌آید.

طراحی و چاپ کتاب جدید حفظ موضوعی

وی از چاپ کتاب جدید طرح خبرداد و گفت: امسال کتاب حفظ موضوعی شامل 120 موضوع اخلاقی ویژه دانش‌آموزان در 50 هزار جلد چاپ و توزیع شده است.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...