نسخه چاپی

كارخانه‌ها به پیشواز افزایش قیمت شیر رفتند

در حالیكه افزایش 15 درصدی قیمت شیر و لبنیات روز گذشته - 10 تیر ماه - رسما اعلام شد و كارخانه‌ها قرار بود به صورت تدریجی و از هفته آینده افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی اعمال كنند، بازار مصرف از ابتدای هفته با قیمت‌های جدید روبرو شده است.

به گزارش نما، طبق تصمیمات انجمن صنفی صنایع لبنی افزایش 15 درصدی قیمت شیر و لبنیات در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات خود را به تدریج از هفته آینده افزایش دهند و پیش از آن‌که این افزایش قیمت اعمال شود باید نرخ خرید شیر خام از دامداران به همان نسبت افزایش دهند.

اما افزایش قیمت انواع شیر پاستوریزه در بسته‌بندی‌های نایلونی و بطری‌ از سوی برخی کارخانه‌ها از ابتدای این هفته اعمال شد و امروز - چهارشنبه - نیز همه کارخانه‌های تولید‌کننده‌ محصولات لبنی قیمت شیر را در بسته‌بندی‌های مختلف افزایش دادند؛ به گونه‌ای که قیمت شیر کم‌چرب و پرچرب نایلونی از 1250 تومان به 1500 تومان، شیر کم‌چرب بطری‌ از 1600 به 2000 تومان و شیر پرچرب بطری‌ از 2100 تومان به 2500 تومان رسید.

همچنین قیمت شیرکاکائو 250 سی‌سی نیز از هزار تومان به 1200 تومان رسید و کارخانه‌های لبنی اعلام کردند که قیمت دیگر محصولات و فرآورده‌های خود را از جمله ماست، پنیر، خامه و غیره را از هفته آینده افزایش می‌دهند.

حسین چمنی، مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران نیز در این باره به ایسنا گفت: افزایش تدریجی 15 درصدی قیمت شیر و لبنیات از ابتدای این هفته آغاز شده است.

به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگا‌ه‌های متولی ناظر بر صنایع و بازار محصولات کشاورزی باید جدی‌تر از گذشته به بازار و تغییر قیمت محصولات ورود پیدا کنند تا اجازه فرصت طلبی و فرار از قانون به هیچ کسی داده نشود.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...