نسخه چاپی

نظر قائم‌مقام بانك‌مركزی درباره تورم‌جدید

قائم مقام رئیس كل بانك مركزی گفت:از دلایل اصلی ركود و تورم اقتصادی، وجود موانع در بخش عرضه كالا است و با توجه به اینكه دولت برنامه ریزی های برای رفع این مشكلات دارد، پیش بینی می شود با شوك تورمی جدیدی روبرو نشویم.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، اکبر کمیجانی درباره راهکارهای کنترل نرخ تورم گفت: در ماههای ابتدایی سال جاری بر اساس آمارهای موجود، میزان تورم با کاهش روبرو بوده این مهم در حالی انجام شده که قیمت حامل های انرژی افزایش یافته است.

قائم مقام رئیس بانک مرکزی افزود: باتوجه به اینکه میزان افزایش قیمت حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی بطور نسبی از مرحله اول کمتر بوده است بنابراین پیش بینی می شود که روند کنترل تورم ادامه دار باشد.

کمیجانی ادامه داد: بانک مرکزی قصد دارد با کنترل نقدینگی در جامعه از افزایش قیمت های ناگهانی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: با توجه به گشایش های ارزی که بعد از توافقنامه ژنو حاصل شده در حال حاضر امکان واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای وجود دارد که این موضوع تاثیرات مثبت اقتصادی در پی خواهد داشت.

کمیجانی ادامه داد: از دلایل اصلی رکود و تورم اقتصادی، وجود موانع در بخش عرضه کالا است و با توجه به اینکه دولت برنامه ریزی های برای رفع این مشکلات دارد، پیش بینی می شود با شوک تورمی جدیدی روبرو نشویم.

قائم مقام رئیس بانک مرکزی یادآورشد: بانک مرکزی با اعمال سیاست های پولی و سیاست های رفع خروج از رکود اقتصادی قصد دارد از اثرات وقفه ای تورمی که ممکن است در اثر افزایش قیمت حامل های انرژی در ماههای آینده به وقوع به پیوندد، جلوگیری کند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...