نسخه چاپی

لیگ جهانی والیبال،ایران درپی حفظ صدرنشینی باشكست لهستان

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ جهانی والیبال درحالی از امروز با دیدار ایتالیا-برزیل آغاز می‌شود كه تیم ملی ایران ساعت ۲۲:۴۵فرداشب در زمین تیم لهستان به دنبال حفظ صدرنشینی خود در گروه A است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، هفته پایانی رقابتهای لیگ جهانی والیبال از روز پنجشنبه 12 تیرماه آغاز می‌شود که درنخستین بازی در گروه A تیم ملی ایتالیا میزبان برزیل است. این دو تیم که هفته گذشته با قرعه استراحت مواجه شدند در حالی با یکدیگر پیکار می‌کنند که مشخص نیست ایتالیا بار دیگر از ترکیب اصلی خود استفاده می‌کند یا مثل بازیهای برگشت خود برابر لهستان و ایران از بازیکنان جوان و ذخیره استفاده خواهد کرد.

شاید تنها انگیزه این تیم برای شکست برزیل پس گرفتن صدر جدول از ایران باشد. این موضوع را هم نباید فراموش کرد که حذف برزیل باتجربه تا حد زیادی به سود ایتالیا خواهد بود چرا که تجربه بالای شاگردان رزنده ممکن است در مرحله نهایی تهدید بزرگی برای لاجوردی‌پوشان باشد. اما در آنسوی میدان تیم برزیل به آب و آتش خواهد زد تا با کسب امتیازات این بازی شانس خود را برای صعود به مرحله نهایی زنده نگه دارد.


در دیگر بازی این گروه تیم ملی لهستان ساعت 22:45(به وقت تهران) روز جمعه میزبان ایران است. اسلوبودان کواچ تاکید کرد که در این دیدار و نیز مسابقه روز شنبه برابر لهستانی‌ها با تمام قوا به میدان خواهد رفت تا صدرنشینی ایران را در جدول گروه A حفظ کند. آنچه مسلم است ایران در پست پشت خط زن خود با یک تغییر جدی مواجه شده و در ترکیب تیم کشورمان امیر غفور به جای محمودی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد ضمن اینکه قرار است رضا قرا فردا پنجشنبه خود را به اردوی تیم ملی در لهستان برساند تا یکی از آلترناتیوهای مورد نظر کواچ باشد.

بازی ایران و لهستان به طور حتم با فشار بالای تیم لهستان همراه خواهد بود. این تیم که تصور دادن شش امتیاز به ایران در تهران را نداشت حالا چاره‌ای ندارد تا هر دو مسابقه خود را برابر ایران ببرد تا به مرحله نهایی راه پیدا کند مگر اینکه برزیل دو دیدار خود را به ایتالیا واگذار کند تا اینگونه شانس شاگردان آنتیگا زنده بماند. لهستان که تا چند ماه دیگر میزبان مسابقات قهرمانی جهان است تیمی است که روی حمایت بیش از هشت هزار تماشاگر خود حساب باز کرده و باید دید شاگردان کواچ انگیزه‌های خود را بعد از صعود زودهنگام به مرحله نهایی حفظ کرده‌اند و از این آزمایش سخت سربلند بیرون می‌آیند؟

به گزارش مهر،در گروه B این مسابقات روز جمعه دو بازی حساس برگزار می‌شود. صربستان که همچنان به صعود از این مرحله امیدوار است در زمین خود با آمریکا صدرنشین گروه پیکار می‌کند. اگر صرب‌ها سه امتیاز این مسابقه را کسب کنند تمامی معادلات این گروه را برهم خواهند زد و صعود آمریکایی‌ها را به مخاطره می اندازند این درحالی است که آمریکا درصورت پیروزی خیال خود را بابت صعود راحت می‌کنند. پیروزی 3 بر2 صربستان هم تا حد زیادی به سود آمریکایی‌ها خواهد بود.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی بلغارستان روز شنبه پذیرای روسیه است. بلغارها با افت محسوسی در این دوره از رقابتها مواجه شده‌اند و تنها به دنبال ارایه یک بازی حیثیتی برابر مدافع عنوان قهرمانی هستند. روسیه که حالا همه ستاره‌هایش را هم در ترکیب دارد تنها به برتری 3 امتیازی فکر می کند تا نگرانی‌هایش را برای صعود کاهش دهد.


در گروه C نیز تیم بلژیک برای تثبیت صدرنشینی خود تنها به یک امتیاز از دیدار برابر فنلاند احتیاج دارد. تیم ملی استرالیا و کانادا نیز در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که این بازی تنها برای کانادا اهمیت دارد. بازی‌های گروه D خاتمه یافته و در گروه E نیز تیم‌ها روز شنبه به میدان خواهند رفت.


برنامه دیدارهای روز پنجشنبه و جمعه و جدول رده بندی گروه‌ها به شرح زیر است:


گروه A:


پنجشنبه 12 تیر

* ایتالیا - برزیل


جمعه 13 تیر

* لهستان - ایران

جدول رده‌بندی گروه A:

1- ایران (10 بازی) 19 امتیاز(معدل امتیاز 1.055)

2- ایتالیا(10 بازی) 19 امتیاز(معدل امتیاز 1.010)

3- لهستان (10 بازی) 11 امتیاز(معدل امتیاز 0.988)

4- برزیل (10 بازی) 11 امتیاز(معدل امتیاز 0.988)

گروه B:


جمعه 12 تیر

* صربستان - آمریکا


جدول رده‌بندی گروه B:

1- آمریکا (10 بازی) 21 امتیاز

2- روسیه(10 بازی) 18 امتیاز

3- صربستان(10 بازی) 17 امتیاز

4- بلغارستان (10 بازی) 4 امتیاز

گروه C:


جمعه 12 تیر

* فنلاند - بلژیک


جدول رده‌بندی گروه C:

1- بلژیک (9 بازی) 23 امتیاز

2- کانادا (9 بازی) 17 امتیاز

3- فنلاند (9 بازی) 12 امتیاز

4- استرالیا (9 بازی) 8 امتیاز

گروه D:

جدول رده‌بندی گروه D:

1- فرانسه (12 بازی) 30 امتیاز

2- آرژانتین (12 بازی) 25 امتیاز

3- آلمان (12 بازی) 14 امتیاز

4- ژاپن (12 بازی) 3 امتیاز

گروه E:

جدول رده‌بندی گروه E:

1- پرتغال (10 بازی) 18 امتیاز

2- هلند (10 بازی) 16 امتیاز

3- جمهوری چک (10 بازی) 15 امتیاز

4- کره‌جنوبی (10 بازی) 11 امتیاز

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...