نسخه چاپی

یونان دیگر به بسته نجات سوم نیاز ندارد

یك نماینده دولت یونان روز گذشته در برلین اعلام كرد كه این كشور دیگر نیاز مالی نداشته و به بسته نجات دیگری از طرف وام دهندگان بین المللی نیاز ندارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه آلمانی "ویرتشافتز ووخه"، برای دولت یونان یک سیاست کاهش مجدد بدهی ها یا بسته کمکی سوم کمک کنندگان بین المللی دیگر مطرح نیست. یکی از نمایندگان دولتی یونان روز پنج شنبه در برلین این مسئله را مطرح کرده و تصریح کرد: زمانی که هیچ نیاز مالی وجود ندارد همچنین هیچ برنامه کمکی جدیدی نیز مورد نیاز نیست.

یکی دیگر از دست اندر کاران دولتی یونان نیز با تاکید بر اینکه دیگر نیازی به بسته نجات سومی برای یونان نیست، همچنین تصریح کرد که یک کاهش بدهی های جدید برای ما که هزینه آن به دوش طلبکاران ما باشد دیگر هیچ گزینه ای نیست. ما با شرکای خود در اروپا اما درباره تسهیل روند بازپرداخت بدهی های قبلی و همچنین درباره طولانی کردن دوره بازپرداخت یا بهره های پایین تر برای وام هایمان سخن می گوییم.

"آنتونیس ساماراس"، نخست وزیر یونان نیز حدود یک هفته پیش اعلام کرده بود که کشورش دیگر به بسته نجات دیگری نیاز ندارد. صندوق بین المللی پول در سال 2015 یک شکاف میلیاردی مالی را برای یونان پیش بینی کرده است.

در جریان بحران بدهی ها تروئیکای اروپایی متشکل از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول در مجموع حدود 240 میلیارد یورو کمک مالی به یونان ارائه دادند تا این کشور را از ورشکستگی نجات دهند.

یکی از نمایندگان دولت یونان روز گذشته در برلین اعلام کرد که ما در دوازده ماه آینده هیچ نیاز مالی نداریم. بخصوص این کشور بعد از بازگشت موفق به بازارهای مالی این امکان را دارد که در این مسیر از ابزارهای دیگری استفاده کند.

وی همچنین اعلام کرد که کشورش به همه تعهدات خود در قبال وام دهندگان بین المللی بخصوص اصلاحات ساختاری و تجدید ساختار بودجه پایبند بوده است.

این نماینده دولت یونان همچنین تصریح کرد که این مهم است که یونان در سال 2014 رکود اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت، نرخ بیکاری روند رو به پایین را به آرامی در پیش خواهد گرفت و بودجه دولت در زمان قابل پیش بینی پایدار و به مرحله مازاد خواهد رسید.

بسته نجات دوم اروپاییان برای یونان در سال جاری به اتمام می رسد و شرکای یوروی آتن اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز درباره بسته نجات دیگری برای این کشور سخن بگویند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...