نسخه چاپی

داعش اسیران شیعه را گردن می‌زند

یك پناهجوی عراقی كه در ازای پرداخت بیش از 50 هزار دلار از چنگ عناصر داعش رهایی یافته؛ گفته است كه داعش شیعه‌ها را اگر نشود با زندانیان سنی مبادله كند، خیلی راحت گردن می‌زند.

به گزارش نما به نقل از ابنا پناهجویانی که از مناطق تحت تصرف تروریست‌های داعش گریخته‌اند گفته‌اند تروریست‌های این گروه به طور روش‌مند غیرسنی‌ها و مخالفان خود را از سر راه بر می‌دارند.

اکثر این پناهجویان شیعه، کرد و یا مسیحی‌اند.

حسن که یک کرد است می‌گوید شانزده روز در اسارت شبه نظامیان بوده و تنها هنگامی رهایی یافته که خانواده‌اش 51 هزار و 500 دلار به نیروهای داعش پرداخته‌اند.

وی می گوید: شیعه‌ها را اگر نشود با زندانیان سنی مبادله کرد، خیلی راحت گردن می‌زنند.

"بشار خلیل"، که از موصل گریخته و از مقام‌های محلی در این شهر عراق بوده می‌گوید تروریست‌ها درباره مردم اطلاعات جمع آوری می‌کنند و بانک اطلاعاتی از افرادی که کارمند دولت یا نظامی بوده اند تهیه کرده‌اند.

وی می‌گوید: اگر با خلیفه بیعت نکنی، آنها تو را می‌کشند. خیلی‌ها در موصل ناپدید شده‌اند.

همزمان گروههای حقوق بشری هم گزارش کرده‌اند عناصر داعش محله به محله حرکت می‌کنند و غیر سنی‌ها و مخالفان خود را از پای در می‌آورند.

گروه تروریستی داعش، چند روز پیش خبر از تشکیل یک دولت اسلامی داد و رهبر خود ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرد.

داعش از نظامیان و مقام‌های مناطق تحت تصرف خود خواسته با ابوبکر بالغدادی که مدعی خلافت مسلمین جهان است، بیعت کنند و در غیر این صورت اعدام منتظر آنهاست.

از زمان اشغال تکریت، موصل و چند شهر دیگر در شمال شرق عراق، حدود یک میلیون نفر از شهروندان این مناطق آواره شده‌اند.
به گزارش سازمان ملل متحد، از زمان آغاز پیش‌روی‌های داعش در ماه ژوئن گذشته، 2461 نفر کشته شده اند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...