نسخه چاپی

واكنش مقام حزب الله به حضور داعش در لبنان

معاون رئیس شورای اجرایی «حزب‌الله» لبنان ، تأكید كرد از این پس، حضور گروه تروریستی «داعش» یا «جبهه النصره» در لبنان یك واقعیت انكار ناپذیر است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ملی لبنان: شیخ «نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی گفت: «هیچ‌یک از لبنانی‌ها یا گروه‌های سیاسی فعال در لبنان نباید وجود داعش در این کشور را نادیده بگیرند یا منکر آن شوند در حالی‌که این گروه، امیر خود را تعیین کرده است.»

شیخ قاووق افزود: «همچنین نباید حضور گروه ترویستی جبهه النصره در لبنان را بی‌اهمیت دانست، این گروه هم امیر خود را مشخص کرده است. کافی است بدانیم زندانیان زیادی در بازداشتگاه‌های لبنان بسر می‌برند که در بازجویی‌ها وابستگی خود به داعش و جبهه النصره را اذعان کرده‌اند.»

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‎الله تصریح کرد، «وجود خطر داعش و جبهه النصره در لبنان یک واقعیت است و نباید این امر را نادیده بگیریم یا انکار کنیم و یا آن را کم اهمیت جلوه دهیم. مسئولیت ملی بر ارتش و نیروهای امنیتی حکم می‌کند مقابله با تروریسم تکفیری را تا ریشه‌کن کردن آن ادامه دهند.»

وی از دولت و گروه‌های سیاسی لبنان خواست تا از طریق توافق سیاسی، دوری از سیاست توجیه و تحریک‌ طایفه‌ای برای مقاوم‌سازی لبنان در مقابل توطئه‌های ورود تکفیری‌های انتخاری و خودروهای بمب‌گذاری شده تلاش کنند.

شیخ قاووق تصریح کرد، «حتی اندکی از تحریک‌های طایفه‌ای، شرارت‌های زیادی به دنبال دارد که می‌تواند کل لبنان را در آتش بسوازند.»

این مقام حزب‌الله از همه نیروهای سیاسی در لبنان خواست تا برای انتخاب رئیس‌جمهور، جلوگیری از تعطیلی پارلمان و تصویب قانون افزایش حقوق‌ها به سرعت اقدام کنند.

شیخ نبیل قاووق گروه «۱۴ مارس» را مسئول به تعطیلی کشاندن پارلمان دانست و تأکید کرد که اعضای این گروه باید مقابله ملی در لبنان علیه تکفیری‌ها را درک کنند و بدانند که باید مقابل فقر و نه فقرا ایستاد.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...