نسخه چاپی

اراده‌ای برای اجرای قانون حجاب وجود ندارد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینكه اراده‌ای از سوی دستگاهها برای اجرای قانون حجاب و عفاف وجود ندارد، گفت: به دلیل نامه 195 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور برای رسیدگی به عفاف و حجاب در جامعه، نشستی در این خصوص با حضور برخی از صاحبنظران در مركز بررسی های استراتژیك ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام سيد رضا اکرمي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست‌ جمهوري در خصوص عفاف و حجاب گفت: موضوع عفاف و حجاب اخيرا بيشتر از گذشته مورد توجه صاحبنظران و دلسوزان قرار گرفته است و يکي از علت هاي اين نگراني شروع فصل تابستان و توسعه پيدا کردن بي حجابي ها در جامعه است؛ به طوري که برخي از ناهنجاري ها دارد تبديل به عرف مي شود.

وي با اشاره به نامه 195 نفر از نمايندگان مجلس به رئيس جمهور، گفت: 195 نفر از نمايندگان مجلس طي نامه اي از رئيس جمهور خواستار رسيدگي به موضوع حجاب و عفاف شدند، لذا رئيس جمهور نيز اين موضوع را به زير مجموعه مربوطه ارجاع دادند و نشستي در اين خصوص با حضور برخي از صاحبنظران برگزار شد.

وي تصريح کرد: قانون حجاب و عفاف در سال 83 تصويب و سپس به وزارت ارشاد، وزارت کشور و 20 دستگاه مرتبط ابلاغ شد اما هنوز اراده جدي در دستگاهها براي اجرايي کردن اين قانون ديده نمي شود و متاسفانه اين اراده امروز هم وجود ندارد.

اکرمي گفت: برخي از خانم ها آرايشگاه سيار شده اند به طوري که مصرف لوازم آرايش در کشور ما 7 برابر استاندارد دنياست، يعني ما ارزشمندي خودمان را رعايت نمي کنيم، لذا بايد با زبان منطق، استدلال، آموزش و امر به معروف و نهي از منکر حجاب و عفاف را در جامعه تعميم دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال که در نشست اخير آيا راهکارهاي خاصي در خصوص عملياتي کردن قانون حجاب و عفاف درنظر گرفته شد؟ افزود: هنوز اعلام نشده است؛ اما براي حجاب و عفاف نياز به قانون نداريم، چراکه راهکارها را قانون مشخص کرده و تنها بايد اراده براي اجرايي کردن آن به وجود آيد.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...