نسخه چاپی

خروش اهل سنت ایران علیه مزدوران اجیره شده داعش

در حالی كه گروهك تروریستی داعش به نام اسلام و به بهانه حمایت از اهل سنت دست به اقدامات تروریستی می‌زند (اگرچه خود اهل سنت نیز جزو قربانیان این گروهك تروریستی هستند)، تمام علمای اهل سنت كشورمان در كنار علمای شیعه، اقدامات این گروهك آدمكش را محكوم كردند.

در حالی که گروهک تروریستی داعش به نام اسلام و به بهانه حمایت از اهل سنت دست به اقدامات تروریستی می‌زند (اگرچه خود اهل سنت نیز جزو قربانیان این گروهک تروریستی هستند)، تمام علمای اهل سنت کشورمان در کنار علمای شیعه، اقدامات این گروهک آدمکش را محکوم کردند. در همین رابطه، علمای اهل سنت سیستان‌وبلوچستان و کردستان و کرمان با سخنرانی و مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌های استانی، گروه تروریستی داعش را مزدوران اجیر شده آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و اقدامات ددمنشانه آنان را محکوم کردند. در همین زمینه مولوی یعقوب حسین‌بر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت و از علمای اهل سنت زاهدان اظهار داشت: جنگ عراق که تحت عنوان جنگ شیعه و سنی به جهان ابلاغ شده است، تنها توطئه‌ای از سوی استکبار جهانی و آمریکاست.

ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان هم گفت: امروز با وحدت می‌توان اختلافات را کمتر کرد و اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد داشته باشند، گروه داعش که محصول صهیونیسم است، نابود خواهد شد.»

مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه طوبی اهل سنت زاهدان هم تصریح کرد: این گروهک ملعون باید آیات اسلام را در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا بخوانند و این گونه اقدامات آنجا صورت گیرد، نه در برابر مردم مسلمان و نباید اجازه تجاوز به خانه و ناموس مسلمانان؛ را به خود بدهند.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده، امام جمعه اهل سنت بوکان هم گفت: امروز دسته‌ای به نام مسلمان اما اشخاصی فریب‌خورده و اجیر شده بیگانگان و از اسلام خارج شده، برادران دینی خود را می‌کشند... این گروه‌ها نه مسلمان هستند و نه مؤمن.

طوایف بلوچ اهل سنت استان کرمان نیز با بیانیه‌ای که سران و ریش‌سفیدان آن را امضا کردند، آمادگی خود را برای پشتیبانی از مردم عراق اعلام کردند.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...