نسخه چاپی

كارگردان هفت سنگ:مسؤولین درجریان بودند

در حالی كه تلویزیون هر ساله با تولید آثار رمضانی و معنوی به استقبال ماه مبارك رمضان می رود، امسال در میان مجموعه های در حال پخش ، شباهت پلان به پلان!سریال رمضانی شبكه سه سیما با یكی از سریالهای آمریكایی برای دست اندركاران این سریال و مدیران سیما حاشیه ساز شد.

به گزارش نما به نقل از جهان نیوز - حمیدرضا شیرازی: سریال "هفت سنگ" به کار گردانی علیرضا بذرافشان در حالی از شبکه سه سیما درحال پخش است که شباهت عجیب این سریال و کپی برداری دست اندرکاران آن از سریال آمریکایی "خانواده مدرن" نه تنها مخاطبان تلویزیون را به واکنش واداشت که مجله تایم نیز به انتقاد از عوامل این سریال پرداخته و می نویسد: "در حال دو بار دیدن این سریال نیستید، بلکه شما در حال مشاهده این مسئله هستید که وقتی قانون کپی‌رایت رعایت نمی‌شود چه اتفاقی رخ می‌دهد."
۳۳
کپی برداری از یک سریال آمریکایی که در برخی قسمت‌ها به ترویج "هجنس‌گرایی" می پردازد در حالی عیان شده است که متاسفانه در یک سال گذشته ما شاهد کپی برداری از برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی توسط برخی برنامه سازان سیما هستیم و ظاهرا مسئولین سیما در جریان این خلاقیت‌ها قرار دارند! و ظاهرا با آگاهی کامل از کپی‌برداری از برنامه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای هنجار شکن، مهر تایید بر تولید می‌زنند. اقدامی غیر قابل باور و قبول از سوی دست اندرکاران سیما که بر تولید برنامه های معنوی و ارزشی از شبکه‌های مختلف سیما همواره تاکید دارند و معیار آنها تولید آثار مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

اما به هر حال سریال "هفت سنگ" ساخته علیرضا بذرافشان کپی شده از "خانواده مدرن" که درشخصیت ها ، موضوع قسمت‌ها و حتی چهره شخصیت ها بسیار شبیه به نسخه خارجی است در باکس شبکه سوم سیما در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و کارگردان آن درباره این "افتضاح" و در مصاحبه با روزنامه بانی فیلم می گوید: این شباهت با سریال خانواده مدرن از همان مرحله ساخت نیز در گفت و گو با رسانه ها مطرح شده بود و مدیران تلویزیون نیز در جریان این اقتباس قرار داشتند و هیچ تصمیم و برنامه پنهانی نسبت به این مورد وجود نداشته است و تعهدي براي كتمان كاري در ميان نبوده است!



ظاهرا مسئله کپی برداری از برنامه ها و سریالها، فقط مربوط به تلویزیون و سینما نیست و این مسئله در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم و ساخت کلیپ آقای روحانی نیز اتفاق افتاد. اتفاقی که با فاش شدن در آن مقطع، برخی از جریانات اصلاح طلب و روزنامه های وابسته یا سکوت کردند و یا سعی کردند با توجیه های غیر قابل قبول از کنار آن بگذرند!

جالب این است که این بار کپی‌برداری نه برای یک سریال تلویزیونی، بلکه برای تبلیغات ریاست جمهوری ایران و نه یک تقلید از سریال آمریکایی ،بلکه تقلید از کلیپ تبلیغاتی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا اتفاق افتاده است و این بار ساخت کلیپ تبلیغاتی حسن روحانی از یکی از کلیپ‌های انتخاباتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت و آن را نوعی "شجاعت" نامیدند!

از جمله پایگاه خبری دویچه‌وله آلمان به نقل از پایگاه اینترنتی اشپیگل آنلاین در گزارشی با عنوان "نوسفر، ویدئوکیلیپی به سبک "اوباما" برای حسن روحانی" چنین نوشته‌است: به مناسبت صدمین روز آغاز کار دولت یازدهم نماهنگی منتشر شده که شباهت زیادی به کلیپ تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما دارد. "اشپیگل آنلاین" این کار را اقدامی شجاعانه خوانده و نام آن را "روحانی‌باما" گذاشته است!

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...