نسخه چاپی

تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی!

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر علوم در مجلس، گفت: با مدیریت فرجی‌دانا فضای دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی تبدیل شده تا جولان‌گاهی برای جریان‌های سیاسی مقابل نظام شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد علی امانی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به دیدار اصولگرایان با رئیس‌جمهور، گفت: این دیدار به دعوت رئیس‌جمهور صورت گرفت و اصولگرایان نقد مشفقانه خود را از عملکرد دولت ارائه دادند. رئیس‌جمهور هم به این نقدها توجه کردند و حالا باید دید که در عمل چقدر در عملکرد دولت مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به بخشی از محورهای این نقدها، افزود: یکی از مسائل کلیدی که مطرح شد این بود که حُر شدن در انقلاب مستلزم آمادگی برای فداکاری است نه فرصت طلبی برای رسیدن به مناصب کلیدی.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه کسانی که از درون خیمه انقلاب به دشمن گرا می‌دهند، خودی نیستند، اظهارداشت: دولت از باب صیانت از امنیت ملی باید مراقب این‌گونه افراد باشد.

امانی افزود: در این نشست صریحاً گفته شد صورت مسئله فتنه پاک نشده و باید مراقب بازگشت آن‌ها بود. لذا دولت لازم است در مناصب از افراد پاک و وفادار به نظام استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه همچنین گفته شد حل مشکلات اقتصادی فقط با گفتمان رهبری امکان‌پذیر است، تاکیدکرد: دولت در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه لایحه به مجلس است، متأسفانه تا کنون کار مؤثری انجام نشده است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به مذاکرات با 1+5، تصریح‌کرد: از رئیس‌جمهور خواسته شد در مقابل زیاده‌خواهی‌های 1+5 بایستد. ملت حتماً از دولت پشتیبانی می‌کند.

امانی ادامه داد: اقتصاد گرفتار رکورد تورمی است. اخیراً رئیس جمهور گفتند؛ بسته پیشنهادی دولت برای رونق تولید و خروج از رکود تا پایان تیر ماه آماده می‌شود. باید منتظر ماند و دید با این بسته پیشنهادی چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: 6 ماه است بورس روند نزولی شدیدی دارد و باید دولت سریعاً فکری برای آن کند. اکثر سهام‌ها با افت 50 درصد یا بالاتر مواجه بوده است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه تصریح کرد:تنها راهکار کاهش تورم و برون رفت از رکود تورمی حمایت از رونق تولید و سامان دادن به امر صادرات است. دولت باید تسهیلات مالی با کمترین سود را دراختیار بنگاه‌های تولیدی که مشکل نقدینگی دارند، قرار دهد. باید زمینه حضور مجدد ایران در بازارهای جهانی و منطقه‌ای فراهم شود.

امانی اضافه کرد: باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود هر کالایی که وارد کشور شود یک شغل را مورد تهدید قرار می‌دهد و هر کالایی که صادر شود بنیانهای تولید در داخل را قوام می‌بخشد.

وی با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: وزیر علوم به تعهدات خود هنگام گرفتن رأی اعتماد عمل نکرد. از این رو اکنون 50 نماینده مجلس بحث استیضاح وی را مطرح کرده‌اند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه افزود: با مدیریت فرجی‌دانا فضای دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی تبدیل شده تا جولان‌گاهی برای جریان‌های سیاسی مقابل نظام شود. به همین دلیل اکنون ما با وقفه یا توقف نهضت علمی در دانشگاه روبرو هستیم همچنین برخی افرادی که به‌عنوان رئیس دانشگاه و بر خلاف ضوابط انتخاب شده‌اند کارنامه سیاسی شفافی ندارند.

امانی در مورد تحولات عراق نیز گفت: آنچه در عراق می‌گذرد یک توطئه انگلیسی – رژیم صهیونیستی است که خواب تجزیه عراق را می‌بیند. کردها باید متوجه این توطئه باشند و در دام آن نیفتد. تجزیه عراق به نفع کردها، شیعیان و سنی‌ها نیست.

وی ادامه داد: مجلس عراق هر چه زودتر باید دولت عراق را سامان دهد تا دولت بتواند با پدیده تهدیدات امنیتی درست برخورد کند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه عراق در معرض خشونت و تروریسم افسارگسیخته‌ای است که در هیچ دین و آئینی سابقه نداشته است، گفت: هر چه زودتر باید بسیج مردمی شکل گیرد تا امنیت دوباره به شهرهای عراق برگردد.

امانی اظهار داشت: راه حل مشکلات عراق از مسیر اطاعت از مرجعیت می‌گذرد،مرجعیت عراق حافظ و ضامن استقلال و منافع کل عراق است.

وی همچنین در مورد شرارت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی،گفت: رژیم صهیونیستی مدتی است دوباره اعمال خشونت علیه شهروندان ساکن سرزمینهای اشغالی را آغاز کرده و دست به کشتار، شکنجه و زندانی کردن مردم فلسطین می‌کند همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی مردم در غزه را مرتب بمباران می‌کند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه تاکیدکرد: رزمندگان حماس پاسخ این شرارت‌ها را تا کنون داده‌اند ما اطمینان داریم صهیونیست‌ها مثل جنگ 22 روزه و 8 روزه به التماس خواهند افتاد و تقاضای آتش‌بس خواهند کرد.

امانی در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: تیم مذاکره کننده مورد اطمینان ماست و بر مواضع اصولی و خطوط قرمز تاکید دارند لذا حمایت از آنان را لازم می‌دانیم.

وی در پایان گفت: غرب و به ویژه آمریکا هنوز در موضع‌زیاده‌خواهی است اگر بر این موضع اصرار ورزد نتایج وین 6 همانند وین 5 خواهد بود. یعنی بازگشت به نقطه اول! آمریکائیها باید قبول کنند که حداقل در چارچوب توافق عمل کنند و از طرح مسائل غیرقانونی و خلاف قوانین و مقررات جهانی پرهیز کنند.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...