نسخه چاپی

انتقاد رسایی از اتهام‌زنی یك روزنامه

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از برخی‌ رسانه‌ها گفت:‌رسانه‌های یك جریان سیاسی خاص كشور در دوره مجلس ششم حامی نمایندگان اصلاح‌طلب این مجلس بود نمایندگان مجلس را به جاسوسی در مذاكرات هسته‌ای متهم كرده است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس که هیئت رئیسه را موظف به دفاع از شأن و جایگاه مجلس می‌کند، اظهار داشت: هر از چندگاهی در برخی رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص، اتهاماتی متوجه مجلس می‌شود و متأسفانه این اتهامات پیگیری حقوقی هم نمی‌شود و این در حالی است که معاونت حقوقی در دولت فعال است و اگر کسی به کلیت دولت اتهامی را وارد کند، پیگیری حقوقی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس هم باید یک معاونت حقوقی داشته باشد، گفت: البته ما از نقد استقبال می‌کنیم اما برخی از سخنان اتهام است؛ متأسفانه هفته گذشته در روزنامه‌ای ادعایی شده که وزارت‌خارجه حاضر به بحث با مجلس در مورد موضوع مذاکرات هسته‌ای نشد، چون برداشت وزارت خارجه این بود که از این جلسات برای جاسوسی از مذاکرات استفاده می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آیا وزارت‌ خارجه چنین برداشتی را اعلام کرده است، خاطر نشان کرد:‌ بنده این موضوع را بعید می‌دانم اما این روزنامه در حالی با بی‌حیایی تمام نمایندگان مجلس را متهم به جاسوسی در موضوع هسته‌ای می‌کند که در ایام فتنه و کودتای سال 88 برخی از خبرنگاران این روزنامه به همین دلایل بازداشت شدند و یکی از خبرنگاران این روزنامه همین الان به دلایل مختلف بازداشت است و مسئولین روزنامه هم می‌دانند که چرا این خبرنگار بازداشت است و بهتر است که اعلام کنند تا مردم بدانند که جاسوسی چیست؟ همچنین روند این روزنامه همواره حمایت از مجلس ششم بوده که تعداد زیادی از نمایندگان همسو با این روزنامه در حال حاضر یا در سازمان‌های جاسوسی غربی هستند و یا در رسانه‌های منتصب به این سازمان‌ها به عنوان کارشناس صحبت می‌کنند.

رسایی ادامه داد: حرف من این است که هیئت نظارت باید این موضوعات را پیگیری کند و هیئت رئیسه مجلس نیز نیاز به واحد حقوقی دارد تا نسبت به این موضوعات فعال باشد البته مجلس همواره از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند به شرط اینکه از خطوط قرمز‌هایی که مقام معظم رهبری به ویژه در بیستم فروردین ماه‌ امسال تعیین کردند عبور نشود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت:‌ ملاک همین است که چارچوب‌های نظم را در مذاکرات رعایت کنند و رسانه‌ها هم باید ادب حکومتی را در این زمینه‌ها رعایت کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...