نسخه چاپی

نایب قهرمان المپیك لندان درگفت و گو با نما:

در ایران میترسم از پروتئینهای مكمل استفاده كنم/خوشحال میشوم كه صمیمی بتواند به ركوردم نزدیك شود

عکس خبري -در ايران ميترسم از پروتئينهاي مکمل استفاده کنم/خوشحال ميشوم که صميمي بتواند به رکوردم نزديک شود

موضوع دوپینگ درتمام دنیا معضل بزرگی برای ورزشكاران است و در ایران نیز به همین گونه میباشد. من خودم میترسم درایران از پروتئینهای مكمل استفاده كنم.

اختصاصی/به گزارش نما ،زمانی که درمسابقات پرتاب دیسک جوانان آسیا 2004 درمالزی احسان حدادی نفراول شد شاید برای بسیاری این یک اتفاق بود اما او توانست قهرمانیهای خود را ادامه دهد و درمسابقات آسیایی 2006 دوحه قطر و 2010 گوانگ ژو چین قهرمان آسیا شود. اوج کار او مقام نایب قهرمانیاش درالمپیک لندن بود. حالا حدادی یکی از امیدهای کسب مدال طلای کاروان ورزشی ایران دربازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی است. حدادی که هنوز با رکورد 69 متر و 32 سانت خود درجایزه بزرگ تالین استونی فاصله دارد در مرحله ششم لیگ دوومیدانی الماس در آمریکا با پرتابی به طول 65 متر و 23 سانتی متر که بهترین رکورد فصلش بود، توانست عنوان سوم را از آن خود کند.
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا


مسابقات امریکا چطور بود؟
مسابقه خوبی بود و از عملکردم راضی هستم. البته پرتاب های بهتری هم داشتم که متاسفانه خطا شد. به دلیل اینکه وزنم خیلی پایین آمده است، زمان میبرد تا به شرایط ایدهآل برسم. قطعا در مسابقات بعدی شرایط بهتری خواهم داشت.

در این مسابقات حریف خوبی هم داشتی؟
رابرت هارتینگ که مثل همیشه پرتاب های خوبی داشت و اول شد و مالاخوفسکی لهستانی هم تنها چند سانتی متر بهتر از من بود و دوم شد. همه پرتابگران خوب دنیا حضور داشتند و سطح مسابقه بالا بود. یک مقدار باد در ورزشگاه بود که روی کار همه تاثیر گذاشته بود.

با مربی جدید روسی خود راحت هستی؟
 در 20 روزی که در روسیه زیر نظر بوخونسف ، مربی روسیام تمرین کردم، او نکات خوبی را به من یاد آوری کرد و پس از بازگشت از آمریکا باز هم به این کشور میروم و برای بازیهای آسیایی آماده خواهم شد.

با رکوردت در لیگ الماس نیویورک نگرانیها در موردت برطرف شد.
جای نگرانی نبود و به خاطر کاهش وزن نمیتوانستم پرتاب بلندی داشته باشم. پرتاب کنندهای که 69 متر رکورد دارد و 61 متر پرتاب میکند حتما مشکلی داشته است. خوشبختانه با کمکهایی که پزشک فدراسیون داشت، مشکلم برطرف شد.

چه زمانی به رکورد قبلی خود بازمیگردی؟
فعلادر تهران مشغول تمرین هستم تا به آمادگی که در گذشته داشتم بازگردم. البته بدون مربی تمرین میکنم و همین روی پیشرفت کاریام تاثیرمنفی می گذارد. با بوخونسف صحبت کردهام تا اگر فدراسیون بتواند هزینه او را بدهد در اردوی آلمان بتوانم زیرنظر او تمرینات کاملتری را انجام دهم و بتوانم به رکوردی که زده بودم نزدیک شوم و حتی بتوانم رکوردم را بشکنم. البته میدانم که کار بسیارسختی پیش رو دارم.

پیگیری شرایط تو توسط مسئولان کمیته ملی المپیک و افشین داوری ریاست فدراسیون دوومیدانی  چگونه است، یادم می آید در گذشته دل خوشی ازاین دو نداشتی؟
خدا را شکر اوضاع خیلی بهترشده است. پس از آمدن گودرزی در وزارت ورزش و حضور شهنازی در کمیته ملی المپیک برای اولین بار شاهد آن بودم که مسئولان برسر تمرینات ورزشکاران ملی خود حاضر میشوند و پیگیر مسائل آنها هستند. بنده خدا داوری هرکاری ازدستش برمیآمده انجام داده است.
 به رغم مشکلات مالی که درفدراسیون با آن درگیر است ولی سعی کرده است هزینه اردوهای تمامی ورزشکاران ملی پوش دوومیدانی درخارج ازکشور را تهیه کند.
اکثر کارشناسان ورزشی یک سهمیه طلای ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون را به تو اختصاص داده اند می توانی رو سفیدمان کنی؟
 من تمام سعی خودم را میکنم تا بهترین نتیجه را بگیرم. نمیشود چیزی را به صورت قطعی پیشبینی کرد و گفت که شانس صددرصد مدال طلا هستم.
این یعنی که طلا نمی گیری؟
مکن است شرایط به گونهای باشد که طلا را به دست آورم و یا این که مانند المپیک پکن آسیب ببینم و حتی نتوانم به مدال برسم. به هر حال سعی میکنم بهترین نتیجه را در اینچئون  به دست آورم.
مهمترین رقیبش دراینچئون چه کسی است؟
 به نظرم بعد از المپیک رقابتهای آسیایی برای ایران مهمترین اتقاق ورزشی است. هرکسی که در این بازیها شرکت میکند رقیب محسوب میشود ولی مهم ترین رقبای من دراین مسابقات از هند، قطر،عربستان و چین هستند.
درخصوص رقابتی که محمود صمیمی با تو دارد چه چیزی می گویی؟
بالاخره رقابت همیشه قشنگ هست. اینکه حس میکنی کسی هست که با رکورد 64 متر خود تلاش میکند رکورد 69 متری که زدهای را بشکند.
فکر می کنی او بتواند روزی جای تو را بگیرد؟
یک ورزشکارهمیشه دراوج نیست و ممکن است زمانی آن قدر ضعیف شود که رقیبانش جای او را بگیرند. خوشحال میشوم که صمیمی بتواند به رکوردم نزدیک شود یا حتی آن را بشکند چون دراینصورت انگیزهام بیشتر می شود.

افزایش دوپینگ دربین قهرمانان رشتههای مختلف ورزش ایران درسال اخیر نگرانی هایی را در بین جامعه ورزشی ما انداخته است.
موضوع دوپینگ درتمام دنیا معضل بزرگی برای ورزشکاران است و در ایران نیز به همین گونه میباشد. من خودم میترسم درایران از پروتئینهای مکمل استفاده کنم چرا که معمولا افراد سوء استفاده گر داخل آن موادی می ریزند که غیرقانونی است و جزو داروهای دوپینگ محسوب میشود.
راه حلی که برای مبارزه با دوپیبنگ پیشنهاد می کنی؟
متاسفانه ورزشکاران ما هنوز به این باور نرسیدهاند که بایستی برای مصرف مکملهای خود با پزشک فدراسیون مربوطه خود مشورت کنند تا در آینده به عنوان یک ورزشکار دوپینگی شناخته نشوند.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...