نسخه چاپی

دروازه بانان خارجی استقلال را بشناسید

رافائل داسیلوای 30 ساله كه دوشنبه رسماً به استقلال پیوست، چهارمین گلر خارجی است كه پیراهن تیم آبی پوش پایتخت را بر تن می كند. پیر كارلو، جرج توپالوویچ و لیام ردی سه دروازه بان خارجی قبلی استقلال بوده اند:

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، پیر کارلو اولین دروازه بان تاریخ باشگاه استقلال است که لهستانی الاصل و از مهاجران جنگ جهانی دوم در ایران بود که در اولین تیم تاریخ باشگاه استقلال عضویت داشت.او در سال های 1325 تا 1328 دروازه بان تیم دچرخه سواران بود و با این تیم قهرمان جام حذفی تهران در سال 1326 شد.کارلو آنقدر دروازه بان خوبی بود که به تیم ملی ایران نیز دعوت شد و دردو دیدار دوستانه ایران و ترکیه در سال 1326 به میدان رفت.او تنها بازیکن غیر ایرانی است که در تیم ملی ایران بازی کرده است.

جرج توپالوویچ صربستانی درسال 1383 به استقلال آمد و این زمان دقیقاً مصادف با رفتن هادی طباطبایی و پرویز برومند از استقلال بود و طالب لو هم آنقدر جوان و بی تجربه بود که نمی شد به تنهایی به او اکتفا کرد. توپالوویچ در آن زمان 27 ساله بود و در فصل 83 لیگ برتر دروازه بان اول استقلال شد.او در 21 بازی لیگ برتر به میدان رفت و دریک بازی جام حذفی مقابل شاهین بوشهر نیز بازی کرد که استقلال در ضربات پنالتی مغلوب بوشهری ها شد. توپالوویچ در نهایت با درخشش طالب لو دربازی های آخر فصل با عدم تمایل استقلال برای تمدید قرارداد روبرو شد و بعد ازیک فصل دوباره به کشورش بازگشت.

لیام ردی استرالیایی سومین دروازه بان خارجی استقلال بود که در فصل 91-92 به این تیم آمد و ذخیره مهدی رحمتی بود. ردی در استقلال فرصت حتی یک دقیقه بازی را پیدا نکرد و در نقل و انتقالات زمستانی استقلال را ترک کرد و به کشورش بازگشت.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...