نسخه چاپی

تشكیل شورای فرهنگی در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت از تشكیل شورای فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه متشكل از افراد برجسته فرهنگی كشور خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور معاون جدید به زودی شاهد نتایج عملی تشكیل این شورا باشیم.

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم معارفه دكتر محمدرضا داودآبادی فراهانی به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: اگر نگاه ما به دانشجو ابزاري نباشد مي‌توانيم با مشاوره درست و مسئوليت دادن به دانشجويان در امور مختلف و مربوط به خودشان، آنها را در فراگيري مديريت و حضور در جامعه آماده كنيم.

هاشمي با تأكيد بر اينكه در حوزه دانشجويي مسئوليت سنگيني را به عهده مدیران است، تاکید کرد: باید بيشتر به مأموريت‌ها و منابعي كه براي آنها ديده شده است، فکر کنید.

وزير بهداشت با اشاره به تجارب فرهنگی و قرآنی معاون جدید گفت: این معاونت دچار تغيير و تحول بخصوص در كيفيت خواهد شد و اميدواريم با وجود این تجارب، در حوزه خوابگاه‌ها اقدامات خوبي انجام شود و مشكلات به حداقل برسد.

وی توجه به برنامه‌ريزي صحيح، مسائل رفاهي دانشجويان، تربيت بدني و توجه به برنامه‌هاي هنري را زمينه های جذب دانشجويان ذكر كرد و افزود: رابطه ما مثل رابطه روحانيت با مردم است و چه بسا اين رابطه به لحاظ ارتباط با جان مردم نزديك‌تر و حساس‌تر است.

هاشمی خواستار همفکری و تعامل همه مدیران و کارشناسان این معاونت برای ايجاد فضاي با نشاط و ارتباط مثبت بين دانشجويان و مديران شد و افزود: با وجود فضای بانشاط و تعامل مناسب و مطلوب، مشكلات دانشجويان مطرح و حل می شود.

دکتر داودآبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نيز در اين جلسه به بيان مشكلات مربوط به اين حوزه پرداخت و گفت: اگر بستر مناسب در اين حوزه نداشته باشيم، دانشجويان نمي توانند با آرامش به آموزش علم و دانش بپردازند.

فراهانی با تاکید بر این که باید به لحاظ رفاهي و فرهنگي بستر خوبي فراهم كنيم، گفت: با کمک گرفتن از صندوق رفاه دانشجویان می توانیم بخشی از مشكلات دانشجويان را مرتفع کنیم.

وی افزايش خوابگاه هاي دولتي، پرداختن به برنامه هاي فوق برنامه و تربيت بدني و افزايش سرانه كلي برای فراهم کردن زمينه براي آموزش هر چه بهتر دانشجويان را از برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی ذکر کرد و گفت: اميدواریم با مديران و كارشناسان با انگيزه در اين معاونت بتوانيم در اين حوزه تحولي را در جهت تعالي ايجاد كنيم.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...