نسخه چاپی

جنبش مقابله با حكم شرعی!

چند وقتی است که رسانه‌های زنجیره‌ای هم‌صدا با رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور، به بزرگ کردن بخشش‌ها پای چوبه دار پرداخته‌اند. این رسانه‌ها با انتشار این اخبار به‌طور زنجیره‌ای و پی‌درپی، به‌دنبال القای عفو اجباری در جامعه و تخریب قانون اسلامی قصاص در کشور هستند. این رسانه‌ها با این اقدام هماهنگ سعی دارند فضایی احساسی را به کشور القا کنند تا از این طریق، حکم قصاص را تحت‌الشعاع قرار دهند.

در همین راستا به‌اصطلاح جنبشی به نام لگام (لغو گام‌به‌گام اعدام) با محوریت نسرین ستوده در کشور آغاز به کار کرده است. ستوده که از سال‌های بسیار دور مدعی حقوق زنان و حقوق بشر در ایران بود، با فعالیت گسترده در دوران فتنه 88 محکوم شد. وی با همکاری با سرویس‌های جاسوسی و بیگانه توانست نظر آن‌ها را به خود جلب کند و در نهایت با ورود یک هیئت، اروپایی به کشورمان به صورت مخفیانه و ضمن کشف حجاب در مقابل این هیئت جایزه حقوق بشری «ساخاروف» را دریافت کرد. ستوده با هدف گسترش فعالیت‌های به‌اصطلاح حقوق بشری خود به‌دنبال لغو قانون اعدام در کشور است که پس از شیرین عبادی توانسته است مسئولیت وی را برعهده بگیرد و جای خالی او را در رسانه‌ها پر کند.

این جنبش سعی دارد با القای موج بخشش در جامعه، از اعدام‌ها جلوگیری کند و فضای جامعه را نسبت به اعدام، سیاه و منفی نشان دهد و در ادامه برخی از محکومان امنیتی را که امنیت ملی را به خطر انداخته‌اند و فعالیت‌های خرابکارانه و ضد نظام داشته‌اند، از اعدام نجات دهد.

برخی از روان‌شناسان و جامعه‌شناسان معتقدند ادامه روند این بخشش‌های تأمل‌برانگیز باعث لوث شدن پیامدهای بازدارنده قصاص می‌شود.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...