نسخه چاپی

تیم عبدالله: حكومت موازی تشكیل می‌دهیم

رهبر حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان در واكنش به اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات از تشكیل حكومت اصلاحات خبر داده است.

به گزارش نما، رسانه های افغانستان گزارش دادند که حاجی محمد محقق معاون دوم تیم اصلاحات و همگرایی در این اعلامیه که در صفحه فیسبوک خود منتشر شده پس از تقدیر از حضور میلیونی مردم پای صندوق های رای و همراهی تیم اصلاحات و همگرایی تا مرحله پیروزی اعلام کرد: سر انجام دسيسه ناجوانمردانه اى مثلث شوم ارگ رياست جمهورى، كميسيون نامستقل انتخابات و تيم تقلبكار تحول و تداوم در قالب يک كودتاى شوم عليه آراى پاک مردم جامه عمل پوشيد و كميسيون غير مستقل انتخابات با جعل بيش از دو و نيم ميليون راى براى تيم شكست خورده رقيب، آن را برنده اعلام كرد.

محقق در ادامه این مطلب می نویسد: كميسيون انتخابات اين قدر در تقلب جدى است كه سقف آراى تقلبى را به حدى بالا برد كه هر اندازه در جريان تفتيش آرای ناپاک باطل شود باز هم برترى با تيم متقلب است.

رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان خطاب به جامعه شیعه و هزاره می گوید که از آراى هواداران خود چون مردمک چشم نگهدارى خواهد كرد و هر اقدامی را براى حفاظت از آرای رای دهندگان انجام می دهد.

معاون تیم اصلاحات وهمگرایی ضمن محکوم کردن کودتای ارگ علیه آرای مردم گفته است: حق خود می دانیم که در جهت تشكيل حكومت اصلاحات و تحقق آرزوهاى بزرگ هواداران خود و ترقى هاى اقتصادى، علمى و سياسى گام برداریم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون مذکور گفت از مجموع 8 میلیون رای شمارش شده "اشرف غنی احمد زی" با 4 میلیون و 485 هزار و 888 رای در مقام نخست قرار گرفته و توانسته 56.44 درصد آرا را از آن خود کند. همچنین "عبدالله عبدالله" با 3 میلیون و 461 هزار و 639 رای و با کسب 43.56 درصد آرا در مقام دوم جای گرفته است.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...