نسخه چاپی

ماموریت پارلمان اروپا به محكوم فتنه

در حالی كه حكم ارتداد جبهه ملی به خاطر مخالفت با قصاص صادر شد، برخی از عناصر داخلی با همكاری معاندین به دنبال لغو حكم اعدام در كشور هستند.

به گزارش نما به نقل از دانا، چند وقتی است که رسانه های زنجیره ای هم صدا با رسانه های اپوزیسیون در خارج از کشور به بزرگ کردن بخشش ها پای چوبه دار پرداخته اند.

این رسانه ها با انتشار این اخبار به طور زنجیره ای و پی در پی به دنبال القای عفو اجباری در جامعه و تخریب قانون قصاص در کشور هستند.

این رسانه ها با این اقدام هماهنگ سعی در القای یک فضای احساسی به کشور هستند تا از این طریق حکم قصاص را تحت شعاع قرار دهند.

در این راستا جنبشی به نام لگام (لغو گام به گام اعدام) با محوریت نسرین ستوده در کشور آغاز شده است؛ ستوده که از سال های بسیار دور پرچم دار حقوق زنان و حقوق بشر در ایران بود با فعالیت گسترده در دوران فتنه 88 محکوم شد.

وی با همکاری با سرویس های جاسوسی و بیگانه توانست نظر آنها را به خودجلب کند و در نهایت با ورود یک هیئت اروپایی به کشورمان به صورت مخفیانه و ضمن کشف حجاب در مقابل این هیئت جایزه حقوق بشری ساخاروف را دریافت کرد.

ستوده با هدف گسترش فعالیت های به اصطلاح حقوق بشری خود به دنبال لغو قانون اعدام در کشور است که پس از شیرین عبادی توانسته است مسئولیت وی را برعهده بگیرد و جای خالی او را در رسانه پر کند.

این جنبش سعی دارد با القای موج بخشش در جامعه، از اعدام‌ها جلوگیری کند و فضای جامعه را نسبت به اعدام سیاه و منفی نشان داده و در ادامه برخی از محکومان امنیتی که امنیت ملی را به خطر انداخته اند و فعالیت های خرابکارانه و ضد نظام داشته اند را از اعدام نجات دهد.

این جریان به طور مستقیم با بیرون از کشور بویژه پارلمان اروپا هماهنگ است که نماینده این موضوع دریافت جایزه ساخاروف از این پارلمان توسط ستوده است و اساسا یکی از اصلی ترین هدف ها از تاسیس دفتر پارلمان اروپا در تهران هم –که جلوی آن گرفته شد- حمایت از این جریان به عنوان لیدر سازماندهی اپوزیسیون داخل کشور و مجری پروژه‌های حقوق بشری علیه نظام بود.

اگرچه بخشش طرحی بسیار خوب است و گذشت از مرگ یک شخص دیگر ثواب فراوانی دارد؛ اما خود قرآن نیز حیات جامعه اسلامی را در قصاص قرار داده است تا از این طریق افرادی که سعی در بر هم ریختن و به انحراف کشیدن جامعه اسلامی دارند از طریق قصاص از بین بروند.

همچنین ترس از قصاص خود یک عامل بازدارنده است تا از این طریق بسیاری از مردم به سمت گناه کشیده نشوند و این حکم در بسیاری از کشورهای جهان در حال اجراست و امنیت این کشور ها از این طریق تأمین می شود.
قطعاً حامیان لغو اعدام در کشور طرفداران اصلی جرم و جنایت در کشور هستند؛ چرا که از این طریق می خواهند برای جنایت‌کاران یک مصونیت تضمینی ایجاد کنند.

قطعاً اگر روند بخشش قاتلان ادامه یابد از یک سو به خاطر احتمال زیاد بخشش، این عامل بازدارنده از بین می‌رود و افراد مستعد انجام گناه، بیشتر به سوی انجام گناه یا قتل می‌روند.

از طرف دیگر این امر در دراز مدت باعث می‌شود تا اگر شخصی بخواهد حکم قصاص را اجرا کند که حق طبیعی وی است، به خاطر به وجود آمدن چهره بد قصاص در جامعه از این حق طبیعی خود بگذرد و یا اینکه پس از اجرای حکم از سوی جامعه مطرود شود.

باید به این نکته نیز توجه کرد که در 25 خرداد سال 1360 حکم ارتداد جبهه ملی از سوی امام به خاطر مخالفت این جبهه با حکم قصاص و درخواست آنها برای راهپیمایی علیه این حکم قرآن صادر شد.
یعنی مخالفت با قصاص برابر با ارتداد از اسلام است و یک مسأله کاملاً حیاتی و ضروری در دین اسلام است.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...