نسخه چاپی

«نتانیاهو» حماس را به تنش‌آفرینی متهم كرد

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه با تهدید فلسطینی‌ها به حملات بیشتر، مدعی شد حماس عامل تشدید درگیری‌ها بوده است.

به گزارش نما، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر مقاومت فلسطینی را به تنش‌آفرینی متهم کرد و گفت اکنون زمان آن است که اسرائیل برای مقابله با حماس دست به کار شود.

نتانیاهو که به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت» پیش از نشست مشورتی با سران نظامی اسرائیل در مرکز نظامی «کریا» تل‌آویو صحبت می‌کرد، گفت: «حماس تشدید اوضاع را انتخاب کرد و بهای سنگینی برای این کار خواهد پرداخت.»

صهیونیست‌ها از بامداد امروز عملیات هوایی گسترده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده‌اند و تاکنون ده‌ها نقطه در این منطقه را هدف قرار داده‌اند. ارتش رژیم‌صهیونیستی در این عملیات که «صخره سخت» نام گرفته، مناطق مسکونی را هدف شلیک مستقیم قرار داده است.

گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) در پی این اقدام اسرائیلی‌ها، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده‌اند در صورتی که حملات به خانه‌های فلسطینی‌ها پایان نیابد، برد پاسخ‌های نیروهای مقاومت افزایش می‌یابد.

از صبح امروز پس از حملات متعدد صهیونیست‌ها، مقاومت فلسطینی ده‌ها فروند راکت به سمت شهرک‌های مناطق جنوبی فلسطین اشغالی شلیک کرده است. کابینه رژیم‌صهیونیستی در نشست شب گذشته خود، تا شعاع 40 کیلومتری نوار غزه را وضعیت ویژه اعلام و ساکنان این مناطق را به حالت آماده‌باش حملات موشکی درآورده است.

این گسترده‌ترین مناقشه میان نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم‌صهیونیستی از زمان پایان جنگ هشت روزه در سال ۲۰۱۲ است. صهیونیست‌ها در آن عملیات نیز که «ستون ابرها» نام داشت و همچنین عملیات پیش از آن موسوم به «سرب گداخته»، هدف خود را نابودی حماس اعلام کرده بودند.

دور تازه حملات صهیونیست‌ها به غزه پس از آن شدت گرفت که حماس و فتح پس از هفت سال اختلاف، برای تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند. نتانیاهو از اردیبهشت‌ ماه که این توافق اعلام شد، با آن مخالفت کرده و به همین بهانه مذاکرات سازش را نیز متوقف کرد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به بهانه‌های مختلف خواستار لغو توافق حماس و فتح شده بود.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...