نسخه چاپی

تولید "ظروف چدنی" در ایران آغاز شد

رئیس اتحادیه لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه تهران از فعالیت بیش از 200 كارخانه در بخش تولید ظروف آشپزخانه خبر داد و گفت: با وجود فعالیت 200 كارخانه تولیدی در كشور، بیشترین حجم نیاز بازار را برندهای وارداتی دربرمی‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از اتاق اصناف، حسن کاظمی، رئیس اتحادیه لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه تهران در گفت: تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز بازار است و این تولیدات از لحاظ کیفیت نیز مشابه کالاهای خارجی و بعضا از کیفیت بالاتری برخوردارند، اما بازار اکنون با تهاجم برندهای وارداتی مواجه است و مردم بیشتر تمایل به استفاده از برندهای مطرح دارند.

کاظمی با بیان اینکه بیشترین واردات از کشور چین و کشورهای اروپایی صورت می گیرد، تصریح کرد: تولیدات داخلی از کیفیت بالاتری نسبت به کالاهای چینی برخوردار هستند و دولت باید با حمایت از تولیدات داخلی، واردات بیش از نیاز را متوقف کند و یا با ایجاد زمینه های صادرات، فضای رقابتی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم آورد.

وی همچنین با بیان اینکه تولیدات داخلی نیاز به حمایت منطقی و ایجاد فضای رقابتی دارند،اظهار کرد: اگر دولت حمایت های لازم را از تولید داشته باشد، می توان چرخه تولیدات داخلی را تقویت و میزان خروج ارز از کشور را کاهش داد.

کاظمی با بیان اینکه اکنون 30 برند مطرح در کشور تولیدات شان را به کشورهای لبنان ،سوریه و عراق صادر می کنند، افزود: باید زمینه صادرات بیشتر فراهم گردد که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی مدون هستیم.

وی از افتتاح بخش جدید عروس تفلون به نام دایکاست (تولید ظروف چدنی) خبر داد، تصریح کرد: با راه اندازی این بخش و خرید ماشین آلات مدرن دایکاست و نصب آن گامی بلند برای رسیدن به تحقق اهداف خودکفایی خواهیم برداشت .

کاظمی افزود: با راه اندازی بخش مذکور برای50 نفر اشتغالزایی شده و با بهره برداری از سایر فازها این تعداد به 150 نفرخواهد رسید.

وی تصریح کرد: خطوط تولید انواع ظروف تفلون به صورت تمام اتوماتیک با فناوری روباتیک فرصت حضور به تولیدکنندگان را داد تا وارد فضای رقابتی شوند و با توجه به استقبال مصرف کنندگان، تولید ظروف چدنی از یک ماه پیش در دستورکار قرار گرفته است.

کاظمی با بیان اینکه استفاده از ظروف چدنی برای سلامتی افراد مفید است، افزود: استفاده از ظروف تفلون به دلیل جذب مواد تفلون بر اثر حرارت زیاد توصیه نمی شود و بهتر است مصرف کنندگان از ظروف چدنی استفاده کنند.

وی درخصوص اینکه مواد اولیه در این بخش اکثرا وارداتی است، افزود: قیمت مواد اولیه به خصوص آلومینیوم و مواد سرامیکی و مواد پتروشیمی برای تولید ظروف چدنی گران است و اکنون هرکیلو آلومینیوم نسبت به سال گذشته 450 تومان گران تر شده است.

رئیس اتحادیه لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه تهران گفت: دولت باید با کاهش هزینه های تولید این فرصت را برای تولیدکننده فراهم کند تا بتوانند تولیدات خود را با قیمت مناسب به دست مصرف کنند برسانند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را برای مصرف کننده ایجاد کرد، افزود: کیفیت بسیاری از محصولات داخلی مطلوب است و همه تولیدات دارای ضمانت پس از فروش هستند و باید فضای رقابت در بازار ایجاد گردد تا تولید کننده داخلی متحمل ضررو زیان نگردد.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...