نسخه چاپی

همه منتظر این لحظه هستند جلیلی و اشتون+تكمیلی

برخی از خبرگزاری ها از تغییر موضع 1+5 خبر داده اند و گفته اند در جلسه بعد از ظهر درباره لغو تحریم ها صحبت شده است ، اما هنوز هیچ مساله ای مشخص نیست . همه منتظر جلیلی و اشتون هستند تا دقایقی دیگر.

مذاکرات دوجانبه جلیلی و اشتون در حال پایان است . همه خبرنگاران منتظر سعید جلیلی و کاترین اشتون هستند تا در کنفرانسی مطبوعاتی نتایج مذاکرات را برای همه گزارش کنند.

به گزارش «تابناک» ، خبرگزاری های داخلی گزارش داده اند که مواضع 1+5 در مذاکره با ایران نسبت به صبح تغییر کرده و بحث درباره لغو تحریم‌ها به میان آمده است.

برخی دیگر از خبرگزاری ها هم از تلاش برای توافق برای تعیین محل مذاکرات بعدی و زمان آن خبر داده اند . اما هنوز هیچ نتیجه قطعی مشخص نیست .
برخی از نشریات آمریکایی نیز خبر داده اند که کشورهای غربی به ایران پشنهاد داده اند که در مقابل تعطیل شدن فردو ٰ به ایران ایزوتوپ های پزشکی قطعات هواپیما و همچنین همکاری های بین المللی ارائه دهند .

در حال حاضر روسای هیات های نمایندگی ایران ایران و 1+5 برای سومین بار در حال گفت‌وگو هستند و خبرنگاران در اتاق کنفرانس خبری منتظر آمدن روسای دو هیات نمایندگی هستند .جلیلی و اشتون تا دقایقی دیگر وارد اتاقی که برای کنفرانس مطبوعاتی در نظر گفته شده خواهند شد. در حال حاضر خبرنگاران حاضر در بغداد در اتاق مورد نظر نشسته و منتظر ورود جلیلی و اشتون هستند . شبک ها و تلویزیون های بین المللی به صورت زنده بر روی اتاق محل برگزاری نشست متمرکز شده اند .

تکمیلی

در حالی که همه منتظر آغاز کنفرانس مطبوعاتی جلیلی و اشتون بودند ٰ به ناگهان خبر رسید که طرفین قرار است ساعت ساعت نوزده و سی دقیقه دور سوم گفتگو ها را آغاز کنند. به نظر می رسد پس از مشورت طرفین با سران کشور های خود مذاکرات این دور تعیین کننده خواهد بود.

۱۳۹۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...