نسخه چاپی

آمادگی آمریكا برای آتش بس در غزه

واشنگتن روز جمعه اعلام كرد آماده است از اهرم روابط خود در خاورمیانه در تلاش برای برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمریکا روز جمعه اعلام کرد آماده است از اهرم روابط خود در خاورمیانه در تلاش برای برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) استفاده کند.

این پیشنهاد آمریکا یک روز پس از آن مطرح شد که "باراک اوباما "رئیس جمهور این کشور با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تماس تلفنی برقرار کرد تا آمادگی خود را برای کمک به توقف شلیک راکتی حماس و حملات هوایی اسرائیل اعلام کند.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید گفت :" آمریکا از روابطی در خاورمیانه برخوردار است و ما آماده ایم از این اهرم در تلاش برای پایان دادن به شلیک راکت از غزه استفاده کنیم."

وی افزود :"ما مایلیم اقداماتی شبیه آنچه حدود یک سال و نیم قبل یعنی نوامبر سال ۲۰۱۲ انجام دادیم برای تسهیل آتش بس و کاهش تنش ها به کار گیریم."

آمریکا سال ۲۰۱۲ با همکاری مصر توانست به توقف درگیری هشت روزه بین اسرائیل و حماس کمک کند.

با این حال مشخص نیست آیا چنین اقدامی می تواند بار دیگر موثر واقع شود یا خیر زیرا محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر که از اعضای اخوان المسلمین بود از سمت خود برکنار شده است و دولت جدید مصر نیز این گروه مبارز فلسطینی را سرکوب کرده است. ازسوی دیگر نفوذ خود آمریکا نیز ممکن است به علت شکست تلاش های واشنگتن برای برقراری صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینیان ، با فرسایش روبرو شده باشد.

ارنست بار دیگر تاکید کرد اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات راکتی دفاع کند.

وی گفت :" هر دو طرف باید از غیر نظامیان محافظت کنند. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در این حملات غیرنظامیان نیز ازجمله کودکان کشته شده اند و این تاسف بار است. ما با خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم."

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...