نسخه چاپی

دولت حداقل یارانه ۵ دهك را قطع كند

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت در حمایت از بخش های زیر ساختی و سرعت دادن به كارهای عمرانی بهتر است یارانه حداقل ۵ دهك از جامعه را قطع كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، منصور حقیقت پور اظهار کرد: با گذشت 4 ماه از سال هنوز بسیاری از پروژه ها به دلیل کمبود منابع اعتباری به حالت رکود و نیمه تعطیل در آمده در حالی که شعار اصلی دولت خروج از رکود است و باید به مثاق خود در این زمینه با مردم، عمل کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که دولت با جسارت و شجاعت کامل برای کمک به رونق اقتصادی جامعه و جلوگیری از رکود، راه چاره ای جز قطع یارانه نقدی اقشار پر درآمد را ندارد، افزود: امیدواریم با تدبیر عالمانه در این زمینه از ماه آینده اقدام جدی انجام شده و یارانه پر درآمدها قطع شود.

وی به برخی انتقادات جدی به عملکرد دولت در اجرای قانون طرح هدف مندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای تیرماه دولت نمی تواند بر اساس قانون مصوب مجلس به همه افراد جامعه یارانه نقدی پرداخت کند و شایسته نیست در دولت تدبیر و امید بحث های عوام فریبانه ای که در دولت های گذشته وجود داشت و کمتر به بحث های تخصصی پرداخته شد دوباره رجوع شود.

حقیقت پور بیان کرد: اگر دولت یازدهم در قانون گریزی و بی برنامگی راه دولت قبلی را ادامه دهد مجلس در برابر آن می ایستد و اجاره نمی دهد منافع کشور صرف برخی از اولویت های چندم شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد عزم دولت جدید برای مبارزه با فساد گفت: این امر قطعا با نگاه درست، اندیشمندانه و بدون نگرش خطی و جناهی انجام می شود و پاسخگویی در این زمینه با شفافیت انجام خواهد شد.

وی افزود: کشور نیازمند آرامش است و امیدواریم مجلس سهم به سزایی را در تولید و ایجاد آرامش در کشور داشته باشد.

حقیقت پور با اشاره به شرایط پیچیده منطقه به ویژه عراق تصریح کرد: توقع می رود در شرایط حساس در عراق گروه های سیاسی پشت سر مرجعیت، وحدت خود را حفظ کرده و به دنبال بحران آفرینی نباشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در منطقه رخ می دهد و مذاکرات هسته ای نیاز است در داخل کشور تمامی مسائل با آرامش پیش رفته که امیدواریم مجلس به عنوان رکن اصلی نظام در تولید و ایجاد آرامش نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: به نظر می رسد برای عبور از شرایط رکود تورمی نیازمند تصمیمات اساسی دولت هستیم و دولت باید هرچه سریع تر تصمیمات اساسی خود را برای خروج از تورم اعلام کند و وضعیت اقتصادی کشور به حرکت درآید.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...