نسخه چاپی

مستندی درباره اثر هالیوود بر ایران

مستند «هالیوود، اسب تروا» ساخته داوود جلیلی به بررسی استفاده ابزاری هالیوود از زن و تاثیرات محصولات هالیوودی بر حامعه ایرانی می‌پردازد.

مستند «هالیوود، اسب تروا» به کارگردانی و نویسندگی داود جلیلی و سلمان ابوطالبی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و سید سعید میرصادقی با موضوع استفاده ابزاری هالیوود از زن تولید شد.

بنابراین گزارش، از آنجایی که استفاده ابزاری از زن در درفیلم‌های هالیوودی تاثیرات فراوانی بر روی خانواده ها و اکثر جوامع دنیا داشته، از این رو این مستند با بهره گیری از کارشناسان برجسته جهان مانند «پروفسور نورمن فینکنیشتاین» جامعه شناس آمریکایی به بررسی تاثیرات این گونه فیلم‌ها در جامعه آمریکا، خانم «ماریا پومیه» اندیشمند فرانسوی به بررسی تاثیرات این گونه فیلم‌ها در کشور فرانسه، «عثمان موجی» متفکر و نویسنده مصری به بررسی تاثیرات فیلمهای هالیوودی در جامعه مصر، «آرت الیویر» تهیه کننده هالیوود و شهردار سابق بلفلاور در ایالت کالیفرنیا و معاون نامزد آزادی‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000، و «مانوئل گالیانا روس»، محقق و نویسنده اسپانیایی و «پروفسور مایکل جونز» نویسنده، تحلیل‌گرآمریکایی و پروفسور« کوین برت» اسلام شناس و استاد دانشگاه‌های سانفرانسیسکو ویسکونسین... و تعدادی دیگر از کارشناسان خبره دیگر به بررسی تاثیرات این گونه فیلم‌ها در جوامع مختلف تلاش کرده تا در حوزه آسیب شناسی زن در سینمای هالیوود، در طول نزدیک به یک قرن و تاثیراتش، این سینما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد.

همچنین کارشناسان داخلی نظیر دکتر مجید ابهری آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری و دکتر فردین علی‌خواه مدرس دانشگاه و پژوهشگر و حمید رهبر مستند ساز و تهیه کننده ایرانی و غلامرضا منتظمی کارشناس رسانه‌های بین المللی در تولید بخش ایران این فیلم، تاثیرات محصولات هالیوود در جامعه ایرانی را مورد بررسی قرار داده اند.

تولید مستند «هالیوود، اسب تروا» دو سال به طول انجامیده که تحقیق و پژوهش کتابخانه‌ای و میدانی این مستند که در 4 جلد گردآوری شده قرار است به زودی به صورت کتاب عرضه خواهد شد.

مستند «هالیوود، اسب تروا» ساخته داوود جلیلی به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی طی مدت زمان 52 دقیقه نقش زن در سینمای هالیوود و تاثیرات محصولات هالیوود بر جوامع ایرانی را مورد بررسی می‌کند و اهداف هالیوود از عرض محصولات خود در ایران را به تصویر می‌کشد.

عوامل این مستند عبارتند از داوود جلیلی کارگردان، نویسنده سلمان ابوطالبی، سلمان ابوطالبی، سعید نایینی، مسعود امامی، محسن گلستانی فیلمبرداران، حمید بختیاری صدابردار، سلمان ابوطالبی، داود جلیلی تدوین، امیر حسین ثنایی سرپرست تیم تحقیق و پژوهش، جلوه‌های ویژه یارانه‌ای محمد جعفری.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...